Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد:

اختصاص فوق‌العاده ویژه به معلمان برای ماندن در مناطق عشایری

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است برای تشویق و ایجاد رغبت در معلمان برای حضور در مدارس عشایری باید از انگیزه‌های مالی مانند فوق‌العاده ویژه استفاده کنیم.

اختصاص فوق‌العاده ویژه به معلمان برای ماندن در مناطق عشایری

به گزارش ایانا، اردشیر نوریان با اشاره به شرایط ویژه زندگی عشایر خاطرنشان کرد: در برخی موارد این شرایط مانعی است برای خدمت معلمان بنابراین باید برای معلمانی که در مناطق عشایری خدمت می‌کنند امتیازات وحقوق و مزایای ویژه در نظر گرفته شود تا دانش‌آموزان عشایری با کمبود معلم روبه رو نشوند. با توجه به اینکه عشایر زندگی سیالی دارند و در فصولیاز سال کوچ می کنند کیفیت آموزش تحت تاثیر این تردد قرار می‌گیرد و دانش‌آموزان عشایری نمی‌توانند از امکانات و خدمات یکجانشینی استفاده کنند.

نوریان با تاکید بر اینکه باید امکانات آموزشی متناسب با شرایط زندگی عشایر در اختیار آنان قرار گیرد، افزود: آموزش و پرورش باید خدمات و تجهیزات لازم را در اختیار آنان قرار دهد تا از بازماندگی تحصیلی دانش‌آموزان عشایر جلوگیری شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: آموزش و پرورش برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان عشایر آموزش و پرورش باید چند راهکار را اجرایی کند که یکی از راهکارها گسترش و توسعه مجتمع‌های شبانه روزی است. همچنین ایجاد مدارس تجمیعی می‌تواند تاثیر به سزایی در افزایش نرخ سوادآموزی در عشایر داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس، نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: راهکار دیگر استفاده از اتوبوس‌ها یا وسایل نقلیه‌ای است که دانش‌آموزان عشایر یرا جابجا کند تا افرادی که در روستاهای دور افتاده هستند مشکلی در رفت و آمد نداشته باشند البته هزینه این وسایل نقلیه باید به عهده آموزش و پرورش باشد. نوریان پوشش تحصیلی دانش‌آموزان عشایری در تمام سطوح پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه و پیش‌دانشگاهی را ضروری دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش باید نگاه ویژه‌ای به مدارس عشایری داشته باشد چرا که این مدارس پراکندگی جغرافیایی بسیاری دارند. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید