Iranian Agriculture News Agency

الزام به احراز استانداردهای سلامت در فراورده‌های خام دامی

ایانا_اجتماعی||شناخت اصول ممیزی در کارخانجات تولیدی، بسته بندی فرآورده های خامی دامی و ..... از ملزوماتی است که ممیزین دامپزشکی جهت بررسی واحدهای متقاضی کد EC جهت صادرات باید در نظر گرفته و مورد استفاده قرار دهند.

الزام به احراز استانداردهای سلامت در فراورده‌های خام دامی

به گزارش ایانا، معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان از برگزاری نشست هم اندیشی ممیزین رسمی سازمان دامپزشکی کشور از 22 لغایت 24 آبان ماه در شهرستان چابهار خبر داد.

دراین نشست که با حضور دکتر نیازی ،دکتر تبرایی و دکتر سیمرونی از مدرسان مجرب سازمان دامپزشکی کشور و همکاران حوزه نظارت استان های جنوبی برگزار گردید شرکت کنندگان در طی 3 روز ضمن آشنایی تئوریک طی بازدید از مراکز تولیدی با اصول ممیزی و  HACCP  به صورت عملی آشنا شدند.

نیازی، سرپرست اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به اهمیت روز افزون بیماریهای ناشی از مصرف مواد غذایی آلوده، تمام دست اندرکارن و تولیدکنندگان مواد غذایی با منشاء دامی موظفند محصولات خود را با رعایت کامل موازین و مقررات بهداشتی تحت نظارت و با تایید مهر سازمان دامپزشکی تولید و عرضه نمایند، بنابراین اولین گام جهت حصول اطمینان از سلامت فرآورده های خام دامی و رعایت شرایط GMP احراز استانداردهای سازمان دامپزشکی مبنی بر تهیه و تولید فراورده ها در مراکز مجاز تحت نظارت  می باشد از این روی کارشناسان سازمان دامپزشکی کشور می بایست نسبت به رعایت و بروزرسانی استانداردهای لازم در ممیزی فراورده های خام دامی و بسته بندی محصولات مرتبط اقدامات لازم را لحاظ کنند.

شایان ذکر است شناخت اصول ممیزی در کارخانجات تولیدی، بسته بندی فرآورده های خامی دامی و ..... از ملزوماتی است که ممیزین دامپزشکی جهت بررسی واحدهای متقاضی کد EC جهت صادرات باید در نظر گرفته و مورد استفاده قرار دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید