Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خبر داد:

امدادرسانی به عشایر گرفتار در برف و کوران

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به بیش از 230 نفر در عملیات های مربوط به برف و کولاک و سیل و آب گرفتگی طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

امدادرسانی به عشایر گرفتار در برف و کوران

به گزارش ایانا، مرتضی سلیمی، در این باره، اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته پنج استان اردبیل، چهارمحال‌بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و مرکزی درگیر بارش برف و کولاک بودند. در همین راستا نیز سازمان امداد و نجات در شش محور و همچنین مناطق عشایری اقدام به امدادرسانی به هموطنان کردند.

او با اشاره به این که در مجموع 121 نفر در عملیات برف و کولاک خدمات امدادی دریافت کردند، گفت‌: از این میان پنج نفر اسکان اضطراری داده شده‌اند و سه نفر نیز به مناطق امن منتقل شدند. 10 دستگاه خودرو نیز از برف رهاسازی شد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  همچنین با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی، گفت‌: هفت استان ایلام، چهارمحال‌بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد ، خوزستان، فارس، قم و لرستان درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که در همین راستا در 13 نقطه شهری و روستایی و مناطق عشایر نشین اقدامات امدادی صورت گرفته است و در مجموع 118 نفر خدمات امدادی دریافت کرده‌اند. همچنین از 121 واحد مسکونی نیز عملیات تخلیه آب انجام شد.

به گفته رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مجموع 29 تیم شامل بیش از 103 نفر در این دو عملیات که در 9 استان کشور اجرایی شد، حضور داشتند

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید