Iranian Agriculture News Agency

/با حضور رئیس سازمان امور عشایر ایران انجام شد/

افتتاح 500 هکتار آبیاری تحت فشار در مناطق عشایری سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان امور عشایر ایران در سفر به سیستان و بلوچستان 500 هکتار سیستم آبیاری تحت فشار بارانی و قطره ای در منطقه درگیابند دلگان را افتتاح کرد.

افتتاح 500 هکتار آبیاری تحت فشار در مناطق عشایری سیستان و بلوچستان

به گزارش ایانا، مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح این پروژه با بیان اینکه کل این پروژه سه هزار هکتار است، گفت: تا کنون 40 میلیارد ریال برای راه اندازی 500 هکتار آن هزینه شده است. با افتتاح این پروژه 100 خانوار عشایری منطقه از مزایای آن بهره مند می شوند.

حمید طوقی با بیان اینکه 2500 هکتار دیگر این طرح در حال اجرا و آماده سازی است، ابراز داشت: عشایر منطقه با استفاده از مزایای این طرح به کشت محصولات باغی و زراعی شامل نخیلات، چای ترش، حنا، یونجه، گندم، گوجه فرنگی، هندوانه، و پرورش دام و طیور در منطقه خواهند پرداخت.

همچنین رئیس سازمان امور عشایر ایران در این سفر پروژه بهره گیری از انرژی خورشیدی در منطقه عشایری رس کلیر دلگان را افتتاح کرد.

این پروژه با 650 میلیون ریال اعتبار اجرا شده است و با افتتاح آن110 خانوار عشایری از مزایای آن بهره مند شدند.

بازدید از پروژه لوله کشی تامین آب عشایر منطقه گزتنگ دپ به طول 2.5 کیلومتر و بازدید از پروژه های احداث راه، انتقال آب و انرژی خورشیدی منطقه عشایری نگور از توابع شهرستان نیکشهر از دیگر برنامه های سفر سه روزه رئیس سازمان امور عشایر و هیئت همراه به استان سیستان و بلوچستان بود.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید