Iranian Agriculture News Agency

کاربردی دیگر گیاهان دارویی؛

کارآفرین کشاورزی محلول ضدعفونی سبزیجات تولید کرد

اساتید پژوهشکده کشاورزی به تولید گیاهان دارویی این محقق کمک کرده‌اند

محقق و پژوهشگر مازندرانی با استفاده از گیاهان داروی موفق به تولید ماده ضد عفونی کننده میوه و محلول افزایش طول عمر گیاهان شاخه بریده شد.

کارآفرین کشاورزی محلول ضدعفونی سبزیجات تولید کرد
به گزارش ایانا، مجتبی اسماعیل‌زاده گفت: با استفاده از گیاهان داروی موفق به تولید محصول ضدعفونی کننده میوه و سبزیجات شدم. در کنار تولید این محصول محلولی تولید کردم که میزان نشاط و شادابی گیاهان و گل‌ها را پس از برداشت افزایش داده  که در این روش نشاط گل‌ها و گیاهان شاخه بریده تا 15 روز حفظ می‌شود. این محلول برای استفاده در صنعت صادرات گل کاربرد داشته و مشکلات صادر کننده‌ها از بابت تازه بودن گل‌های زینتی رفع می‌کند.

او در پاسخ به این سئوال که این محصولات در مکان‌های آزمایشگاهی خودتان تولید شده است، افزود: با همکاری بسیج علمی مازندران و پیگیری‌های متوالی و همکاری مسئولان دانشگاهی توانستیم این طرح تحقیقاتی را به ثمر برسانم.

محقق و پژوهشگر مازندرانی در پاسخ به این سئوال که  آیا این محصول به تولید انبوه رسیده است، گفت: مجوزهای اولیه دریافت شده و با ارتباطی که با پارک علم و فناوری استان گرفتیم به دنبال دریافت مجوز هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی علم و فناوری، او در پاسخ به این سئوال که آیا این محصول از گذشته وارد می‌شده است، افزود: محصول افزایش طول عمر گیاهان و گل‌های شاخه بریده با استفاده از گیاهان دارویی برای نخستین بار تولید شده است و نمونه وارداتی آن بسیار گران است، البته برخی برندهای شیمیایی وجود داشت که در حال حاضر به دلیل مشکلات تحریم‌ها وارد نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: گل فروش‌ها برای افزایش طول عمر گل‌ها تا حدودی مشکل داشتند که بنده با پیگیری‌های تمام این محصول که به صورت طبیعی و از گیاهان دارویی استخراج می‌شود را تولید کردم.

این محقق با اعلام اینکه میزان هزینه تولید این محصول حدود یک  پانزدهم مشابه خارجی است، افزود: خرید این محصول تولید شده برای تولید کنندگان داخلی مقرون به صرفه است.

وی در ارتباط با میزان حمایت‌های بسیج علمی مازندران، گفت: حمایت‌های مادی و معنوی این مجموعه بسیار مناسب بوده است، از ظرفیت اساتید این مجموعه برای تکمیل این طرح استفاده کردم، با برگزاری نمایشگاه تلاش دارد که ظرفیت‌های علمی نخبگان را به خوبی معرفی کند و بخشی از هزینه‌ها تولید را تقبل کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید