Iranian Agriculture News Agency

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اعلام کرد؛

اجرای استاندارد شایستگی گیاهان دارویی در مناطق روستایی

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و طب سنتی از بیست و یکم تا بیست و چهارم آبان سال ماه جاری در محل مصلی امام خمینی (ره) حضور می یابد.

اجرای استاندارد شایستگی گیاهان دارویی در مناطق روستایی

به گزارش ایانا، حبیب عرفان منش، مدیرکل دفتر راهبری اجرای آموزش این سازمان با اشاره فعالیت های سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در خصوص فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی گفت: انعقاد تفاهم نامه همکاری با ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تدون 134 عنوان استاندارد آموزش شغل و شایستگی و بارگزاری در سایت سازمان از جمله فعالیت های سازمان در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی است.

او همچنین از همکاری سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی با ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.تدوین نقشه راه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد گیاهان دارویی و طب سنتی،  شرکت در 3 مرحله نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی در سال های 1391 و 1393 و 1395 و تنظیم پروپوزال طرح «اجرای آزمایشی استانداردهای آموزش شغل و شایستگی گیاهان دارویی در مناطق روستایی» از  دیگر فعالیت های سازمان در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی است.

 مدیرکل دفتر راهبری اجرای آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه از  اجرای آزمایشی طرح استانداردهای آموزش شغل و شایستگی گیاهان دارویی در مناطق روستایی به صورت پایلوت در 5 استان؛ اصفهان، لرستان، خوزستان، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری خبر داد.

 عرفان منش در مورد عملکرد آموزشگاه های فنی وحرفه ای دولتی در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی گفت: 28 استان با 121 کارگاه آموزشی در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی در کشور فعال است و 184 دوره آموزشی در این خصوص در مراکز آموزشی ثابت سراسر کشور در حال اجرا است.

 به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، او در مورد عملکرد این سازمان در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی با مشارکت آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد تصریح کرد: 45 آموزشگاه فنی وحرفه ای آزاد در 18استان در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی فعالیت می کند که 63 دوره آموزشی در این خصوص در آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد سراسر کشور در حال اجرا است.

 عرفان منش گفت: علاقمندان بازدید از غرفه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در چهارمین نمایشگاه و جشنواره ملی گیاهان دارویی و طب سنتی می توانند با حضور در نمایشگاه مذکور واقع در مصلی امام خمینی (ره)، بخش سازمان ها و ادارات دولتی و ردیف J از غرفه های سازمان (غرفه های 136، 137 و138) بازدید کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید