Iranian Agriculture News Agency

رییس اداره محیط زیست فارس اعلام کرد:

آماده‌سازی تالاب هیرم برای مهاجرت پرندگان

جوامع بومی تالاب هیرم در لارستان فارس با پاکسازی تالاب آماده مهاجرت زود هنگام پرندگان کنار آبزی شدند.

آماده‌سازی تالاب هیرم برای مهاجرت پرندگان

به گزارش ایانا، با توجه حضور زودتر از موعد پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی به تالاب هیرم در لارستان فارس، انجمن سبز اندیشان خور و دوست داران محیط زیست، با همکاری کارکنان اداره حفاظت محیط زیست، سرچشمه و محیط اطراف تالاب را پاکسازی کردند.

خدانظر انصاری رییس اداره محیط زیست لارستان گفت: امسال پرندگان مهاجر کنار آبزی یک ماه زودتر از سالهای قبل به تالاب دائمی هیرم مهاجرت کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست لارستان اظهار داشت: این تالاب بکر و زیبا با وسعت هشت هزار و 128 هکتار در دشت لار و در مسیر اوز به بنارویه بین روستاهای کوره و هیرم قرار گرفته است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت از محیط زیست، تالاب مذکور در گرم و خشک‌ترین منطقه جنوب استان فارس و با تنوع زیستی بی نظیر خود، چون گوهری در منطقه لارستان می درخشد و از نظر علمی برای پژوهشگران محیط زیست دارای اهمیت فراوان است.

 تالاب هیرم سالانه پذیرای 4 هزار پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی از کشورهای همسایه می باشدکه شامل اردک سر سبز، کفچه نوک، فلامینگو، حواصیل خاکستری، پلیکان، درنا، اگرت و سایر پرندگان کنار آبزی است و هرچند آب این دریاچه شور است اما از زیبایی آن کاسته نشده است.

خوشبختانه به دلیل امنیت منطقه به دفعات مشاهده شده که این پرندگان اقدام به لانه سازی و تخم گذاری کرده اند

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید