Iranian Agriculture News Agency

رئیس فدراسیون ورزش روستایی خبر داد:

برگزاری فستیوال‌های جهانی برای ورزش‌های روستایی

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی گفت: با راه اندازی ۳۳۰۰ خانه ورزش روستایی، تا کنون ۲۰۰ هزار ورزشکار روستایی و عشایری در کشور ساماندهی شده اند.

برگزاری فستیوال‌های جهانی برای ورزش‌های روستایی

به گزارش ایانا، غلامرضا جعفری درحاشیه توزیع وسایل ورزشی در میان خانه های ورزش روستایی استان قزوین با اشاره به این مطلب گفت: با توجه به قومیت های مختلف و این که هر قومی برای خود تعصبی دارد ما نیز دنبال انسجام اقوام بومی هستیم. تدوین علمی بازی های بومی در دستور کار است و با برگزاری فستیوال و جشنواره های مختلف  دنبال تدوین این بازی ها هستیم که تدوین اطلس بازی های بومی و محلی از برنامه های ویژه در دست اجراست.

جعفری ادامه داد: دنبال این هستیم با همکاری ویژه کشورهایی که از نظر فرهنگی با ما قرابت دارند در ثبت بین المللی بازی ها اقدام کنیم و بازی ها را با کارکرد علمی و مباحث اجتماعی، فرهنگی مورد توجه قرار دهیم.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی یادآورشد: درصددیم با توجه به کارکرد و مباحث فرهنگی از بازی ها به عنوان ابزاری برای توانمند سازی جامعه مخاطب در روستاها و آموزش مهارتهای زندگی به کودکان بخوبی استفاده کنیم و در این میان نیازمند هم افزایی و همکاری بیشتری هستیم. تاکنون ۱۱۰۰ بازی بومی در کشور شناسایی شده و به نظر می رسد بیش از ۱۵۰۰ بازی نیز شناسایی شود.

به گفته او، در حال حاضر۳۳۰۰ خانه ورزش روستایی در کشور داریم و تلاش میکنیم در سطح بین المللی فعالیتها را گسترش دهیم و در این میان دنبال کارکردهای علمی و کاربردی بازی‌های محلی هستیم تا از بازی ها به عنوان یک وسیله نشاط و شادابی برای فرهنگ سازی و توانمند سازی استفاده کنیم ۱۱۰۰ بازی در اطلس بازی ها جمع آوری شده است و ۱۵۰۰ بازی داریم که اصالتشان در دست بررسی است. با داشتن ۳۳۰۰ خانه ورزش روستایی سعی می کنیم در توسعه و توزیع متوازن امکانات بتوانیم وسایل ورزشی را در روستاهای بالای ۱۰۰۰ نفر جمعیت مستقر کنیم و در این زمینه اولویت با روستاهایی است که خانه های ورزش آنها با کمک دهیاری ها با دادن فضای مناسب راه اندازی شده است.برای تامین وسایل ورزشی برای هر خانه روستایی بالغ بر ۱۰ میلیون تومان هزینه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایری، جعفری در مورد ساماندهی ساماندهی ورزشکاران روستایی  گفت: هر سال ساماندهی ورزشکاران روستایی انجام می شود و در این بخش پارسال ۲۰۰ هزار نفر ساماندهی شدند. برخی بدلیل تعصب در رشته ورزشی، خودشان ویژگی ورزش قهرمانی دارند و اکثر قهرمانان با موضوع روستا عجین هستند و ما در راستای رسالت فدراسیونها برای شناسایی و نخبه سازی هم تلاش می کنیم. در مورد اعتبارات، فرصت های قانونی سال قبل از محل  ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده ۱۰ میلیارد تومان و امسال ۵ میلیارد تومان از این محل و کمک یک میلیارد تومانی ستاد مبارزه با مواد مخدر ورزش روستاها توسعه می یابد.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی اظهارداشت: در اعتبارات امسال پیش بینی شده تا بیش از ۵۰ میلیارد تومان در ورزش روستایی هزینه شود که با این تخصیص می توان کارهای مهمی را در این بخش انجام داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید