Iranian Agriculture News Agency

گفت و گوی اختصاصی رییس مرکز توسعه نوغانداری با ایانا:

تلاش زنان در نوغانداری دیگر صنایع روستا را هم فعال می‌کند

به اعتقاد رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور، گسترش کار خانوادگی در نوغانداری، توان مدیریتی و اشتغال زنان در روستاها را افزایش می‌دهد.

تلاش زنان در نوغانداری دیگر صنایع روستا را هم فعال می‌کند

عدیل سروی درگفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعی ایانا، ضمن بیان این مطلب ادامه داد: ماهیت کار نوغانداری به نوعی  است که تمام افراد و اعضای خانوار روستایی را در تولید مشارکت می‌دهد، به همین دلیل کار ساده و بهداشتی که بیماری های مشترک میان انسان و حیوانات را ندارد و گسترش آن در خانه ها و خانواده ها به سرعت پیگیری می‌شود.

به گفته او، با همین نگاه تاکنون تمام خانوارهای روستایی  در 18هزار روستای مولد و بهره‌بردار در  22 استان کشور فعال هستند و با تولید خوب و برداشت مناسب ارتزاق مناسب و قابل توجهی دارند.

سروی با اشاره به اینکه با گسترش این صنعت در روستاها، زنان به توسعه دیگر صنایع نیز علاقمند شدند و آنها راهم رونق داده اند، گفت: در همه ی روستاهای بهره بردار، صنایع دستی و قالیبافی هم به همان قدرت رونق گرفته است و زنان روستاها فعال تر از گذشته شده اند. 

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور توضیح داد: برای توانمندی بیشترزنان روستایی، تفاهم نامه‌ای با دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری تهیه و به منظور توانمندسازی نیروهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کار نظام مند آموزش زنان روستایی  پیگیری خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید