Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور مالیاتی خبر داد:

اختصاص درآمد مالیاتی برای بهبود وضعیت عشایر

رئیس سازمان امور مالیاتی از افزایش هشت درصدی درآمدهای مالیاتی و وصول ۵۳ هزار میلیارد تومانی آن خبر داد و گفت: در چهار - پنج سال آینده سامانه‌های نظام مالیاتی به قدری قوی خواهند شد که خودمان اظهارنامه تولید و به مؤدیان اعلام می‌کنیم.

اختصاص درآمد مالیاتی برای بهبود وضعیت عشایر

به گزارش ایانا، سید کامل تقوی‌نژاد اظهار کرد: اگر در سال‌های گذشته درآمدهای نفتی ما ۱۰۰ بود درآمدهای مالیاتی‌مان ۱۵۰ بود؛ یعنی ۵۰ درصد از درآمدهای نفتی سال قبل سبقت گرفته‌ایم.

به گفته او، سال قبل حدود ۹۷ درصد درآمدهای پیش‌بینی شده در قانون بودجه را محقق کردیم و در حال حاضر حدود ۳۸ درصد درآمدهای بودجه را درآمدهای مالیاتی تشکیل می‌دهد و حدود ۵۰ درصد درآمدهای کشور از راه مالیات‌ها حاصل می‌شود. حدود ۱۱۳ هزار میلیارد تومان رقم پیش‌بینی شده درآمدهای مالیاتی است. البته سال قبل حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان علاوه بر ۹۷ درصد درآمد مالیاتی با عنوان عوارض به شهرداری‌ها تخصیص داده شد و امسال احتمال می‌رود رقم عوارض به ۲۰ هزار میلیارد تومان برسد.

او ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال موفق شدیم با هشت درصد رشد نسبت به سال قبل حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کنیم. به علاوه ۹۰۰۰ میلیارد تومان هم عوارض است که روی هم رفته ۵۳ هزار میلیارد تومان وصول شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: هدف‌گذاری ما تا پایان سال متفاوت است که وابسته به شرایط حال حاضر کشور، روابط خارجی و مبادلات تجاری اقتصادی خارجی است.در ایران حدود ۹ درصد از درآمد ناخالص داخلی از درآمدهای مالیاتی حاصل می‌شود، البته این رقم برای سال آخر برنامه توسعه باید به ۱۱ درصد برسد.

 

‌رئیس کل سازمان امور مالیاتی ادامه داد: وقتی می‌گوییم مالیات خرج بودجه جاری می‌شود یعنی برای آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و نیروهای مسلح و امنیت کشور است. علاوه بر این مخارج، درآمدهای دیگری هم از طریق مالیات بر ارزش افزوده داریم که حدود ۲۶۵ هزار میلیارد تومان است. در سال جاری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی جاده‌ها، چشمه‌ها، راه‌ها و سایر نیازمندی‌های عشایر در نظر گرفته‌ایم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید