Iranian Agriculture News Agency

وزیر بهداشت:

سیاست‌های وزارت جهاد در افزایش مصرف لبنیات تاثیر دارد

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم ارتقای فرهنگ مردم در حوزه مصرف لبنیات، گفت‌: باید مردم را به استفاده از لبنیات تشویق و قوانین و مقررات را هم در این حوزه سهل کنیم.

سیاست‌های وزارت جهاد در افزایش مصرف لبنیات تاثیر دارد

به گزارش ایانا، سید حسن هاشمی در همایش "غذای سالم، لبنیات سالم" گفت‌: امیدوارم که این همایش به ویژه‌ در آغاز پاییز و سال تحصیلی، شروعی باشد تا مردم به مصرف مواد لبنی توجه بیشتری داشته باشند؛ به ویژه‌ برای کودکان و دانش‌آموزان. گر چه همه ایرانیان باید به این موضوع توجه داشته باشند. متاسفانه مصرف سرانه مواد لبنی ما در بین کشورهای جهان و حتی منطقه بسیار پایین است.

او با بیان این که در این حوزه بیش از 9 هزار  واحد صنفی فعال است و بیش از 120 هزار نفر در این حوزه مشغول به کار هستند، اضافه کرد: در ‌عین ‌حال نهایت همکاری میان صنف و وزارت بهداشت وجود دارد و صنف لبنیات نیز جزو صنوف بسیار خوب است. البته در امر رعایت نکات بهداشتی چالش‌هایی را هم داریم که همکاران معاونت اجتماعی و بهداشتی باید آنها را مطرح کنند.

هاشمی با تاکید بر اهمیت توسعه حوزه لبنیات در کشور، گفت‌: البته این کار تنها بر عهده من نیست و مهم‌ترین کمکی که می‌توانیم انجام دهیم تشویق مردم به استفاده از لبنیات و سهل کردن قوانین و مقررات است تا بتوانیم در این مسیر هم مردم را تشویق کنیم و هم باعث اشتغال‌زایی شویم. بارها تاکید کرده‌ام که می‌توانیم در این حوزه باعث پیشرفت و تولید ثروت شویم.

وی افزود: در ‌عین ‌حال حتما وزارت جهاد کشاورزی‌، بانک‌های کشور، وزارت اقتصاد و وزارت بازرگانی در حوزه قیمت گذاری‌ها کمک‌های موثری می‌توانند انجام دهند تا بتوان به این بخش که هدف اصلی آن ارتقای سلامت مردم است، کمک کرد. البته دولت، سازمان برنامه و بودجه کشور و مجلس شورای اسلامی هم باید به وزارت آموزش و پرورش و همچنین طبقات ضعیف جامعه  از نظر اقتصادی کمک کنند؛ چرا که همه این افراد هم باید از سلامت جسمی برخوردار باشند تا بتوانند برای کشور عنصری مفید محسوب شوند.بنابراین باید به ارتقای فرهنگ مردم در حوزه استفاده از مواد لبنی کمک کنیم و در ‌عین ‌حال حتما الزامات بهداشتی را رعایت و مورد نظارت و کنترل قرار دهیم تا بتوانیم مفیدتر از گذشته در خدمت ایرانیان باشیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید