Iranian Agriculture News Agency

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا خبر داد:

صدور مجوز خروج از کشور برای مشمولان زائر اربعین

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا فرآیند صدور مجوز خروج از کشور برای مشمولان زائر اربعین حسینی(ع) را تشریح کرد.

صدور مجوز خروج از کشور برای مشمولان زائر اربعین
به گزارش ایانا، سردار ابراهیم کریمی با اعلام این مطلب ادامه داد: به منظور ارائه تسهیلات بیشتر به مشمولان برای شرکت در راهپیمایی معنوی پیاده روی اربعین حسینی(ع)، بازه زمانی صدور مجوز خروج از کشور برای این دسته از مشمولان به کشور عراق از 20 روز به 30 روز افزایش پیدا کرد.

به گفته او، با توجه به پیش بینی استقبال بسیار زیاد مشمولان و به منظور جلوگیری از تراکم در فرآیند صدور مجوز، مشمولان واجد  شرایط خروج از کشور می بایست هرچه سریعتر نسبت به اخذ مجوز خروج از کشور به صورت اینترنتی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، کریمی در مورد نحوه خروج از کشور دانشجویان برای سفر زیارتی کربلای معلی گفت: برابر تفاهم صورت گرفته سازمان وظیفه عمومی با ستاد عمره و عتبات دانشگاه ها، دانشجویان در صورت تمایل از بهره مندی ضمانت ستاد مذکور، می توانند با مراجعه به دفاتر این ستاد که در دانشگاه محل تحصیل مستقر هستند، نسبت به تکمیل فرم های مربوطه اقدام کنند. از امسال متقاضیان فوق می بایست با ورود به درگاه خدمات الکترونیک انتظامی به نشانی www.epolice.ir کدملی و کد سخا را وارد و درخواست خروج از کشور خود را  ثبت کنند و پس از تایید معافیت تحصیلی توسط دانشگاه مربوطه، مشمول می بایست مبلغ یکصد هزار تومان را به عنوان ودیعه به صورت اینترنتی پرداخت و  کد سخا را که  از طریق سامانه قرارگاه اربعین دریافت شده نیز ثبت کنند و در نهایت ظرف 24 ساعت کاری، مجوز خروج از کشور توسط سازمان وظیفه عمومی صادر خواهد شد.

وی گفت: دانشجویانی که تمایل به بهره مندی از ضمانت ستاد عمره و عتبات دانشگاه ها را ندارند، طبق روال گذشته می بایست  با ورود  کد ملی و کد سخا در درگاه خدمات الکترونیک انتظامی www.epolice.ir  نسبت به ثبت درخواست اینترنتی خروج از کشور اقدام و با پرداخت سه میلیون تومان به عنوان وثیقه از مجوز خروج از کشور بهره مند شوند.

سردار کریمی در ادامه اظهار داشت: دارندگان برگ آماده به خدمت در صورتی که تاریخ بازگشت به کشورآنان، یک ماه قبل از تاریخ اعزام به خدمتشان باشد می توانند از طریق درگاه خدمات الکترونیک انتظامیwww.epolice.ir برای ثبت درخواست خروج از کشور اقدام کنند.

 جانشین سازمان وظیفه عمومی بیان داشت: طلاب حوزه های علمیه نیز طبق تفاهم های صورت گرفته می توانند با مراجعه به مراکز مدیریت حوزه علمیه استان ها و ضمانت حوزه های علمیه، بدون نیاز به سپردن وثیقه، مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در قانون جریمه مشمولان غایب ثبت نام کرده اند در صورت پرداخت حداقل نیمی از مبلغ جریمه می توانند برای کلیه سفرهای زیارتی و سیاحتی با سپردن وثیقه کامل مجوز خروج از کشور دریافت کنند.

این مقام مسئول اذعان داشت: دانش آموزان مشمول می بایست با گواهی اشتغال به تحصیل به وظیفه عمومی محل سکونت خود مراجعه کنند.#

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید