Iranian Agriculture News Agency

/تاکید معاون رییس‌جمهور در دیدار با رییس سازمان عشایری/

برابری باید جایگزین تبعیض‌های جنسیتی در عشایر شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت:باید برای بهبود وضعیت زنان روستایی و عشایری با دیدگاهی مدون گام های موثری برداشته شود.

برابری باید جایگزین تبعیض‌های جنسیتی در عشایر شود

به گزارش ایانا، معصومه ابتکار در نشست تخصصی ارائه گزارش تحولات جامعه زنان عشایری و روستایی کشور اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست هماهنگی میان دستگاه‌های مسئول در حوزه روستا و عشایر در راستای هم‌افزایی و جهت گیری مشترک بر مبنای سیاست‌های دولت تدبیر و امید، برنامه توسعه ششم و تاکیدات مقام معظم رهبری است.

وی افزود: محوریت اقدامات معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در قالب برنامه ششم توسعه و نگاهی عادلانه در راستای عدالت جنسیتی برای بهره مندی همه آحاد جامعه از امکانات و فرصت ها است. ممکن است در برنامه ریزی ها به دلایل مختلف دسترسی برخی از آحاد جامعه به فرصت ها برابر نباشد و این می تواند نقش عدالت که آرمانی متعالی در کشور است را خدشه دار کند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت نگاه متعادل جنسیتی به عشایر و روستائیان در برنامه های ملی و استانی، خاطرنشان کرد: در این راستا اطلس جامع زنان و خانواده در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری به عنوان سندی مهم که حاوی اطلاعات خوبی از وضعیت زنان و خانواده در سطح کشور است، در دست تدوین می باشد.

ابتکار با بیان اینکه توجه به موضوع زنان و همکاری بین بخشی و تقسیم کار میان دستگاه های مختلف اجرائی کشور در این زمینه حائز اهمیت است، گفت: معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در موضوع توان افزایی اقتصادی زنان بویژه زنان سرپرست خانوار و زنان عشایر و روستایی متمرکز بوده و با همکاری سایر دستگاه ها گام های خوبی در این راستا برداشته که از جمله آن همکاری با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای توسعه ارتباطی در روستاها است که نقش قابل توجهی در آموزش، شبکه سازی و اشتغال زایی و فروش محصولات این مناطق دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران،  او با اشاره به اهمیت ظرفیت سازی در زمینه ارتقاء وضعیت زنان با همکاری و کمک نهادهای مدنی و تسهیل‌گران، اظهار داشت: صندوق‌ها، تعاونیها و شبکههایی که ایجاد شده با همکاری نهادهای مدنی می توانند موجبات هم افزایی بیشتر در این زمینه را بوجود آورده و بسیاری از طرح ها از سطح محلی به گستره بزرگتری وسعت داده شوند.

در این نشست مسؤولان و نمایندگان دستگاههای مسؤول در حوزه روستا و عشایر از جمله سازمان عشایر ایران،  سازمان نهضت سواد آموزی و تسهیل گران و سازمان های مردم نهاد گزارشی از اقدامات و برنامه های خود در زمینه امور زنان روستایی و عشایری ارائه کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید