Iranian Agriculture News Agency

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون اعلام کرد

ارائه تسهیلات بوم‌گردی براساس جذابیت‎های گردشگری روستا

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید به دنبال مداخلاتی باشیم که توسعه‌ای و تأثیرگذار باشند و در آینده از آن به‌عنوان یک نقطه عطف یاد شود.

ارائه تسهیلات بوم‌گردی براساس جذابیت‎های گردشگری روستا

به گزارش ایانا، عیسی منصوری در جلسه توسعه اقتصادی روستاها با رویکرد اشتغال در ساری اظهار کرد: در بحث مداخلات توسعه‌ای، مشارکت نیز باید اتفاق بیفتد که قطعا یک‌طرفه و صرفا از طریق دولت نباید باشد،کار دولت تجویز نیست بلکه انکشاف است در واقع باید با مشارکت حداکثری مردم صورت گیرد.

منصوری با بیان اینکه قبل از ورود به بحث توسعه روستایی باید رویکرد ما در قبال توسعه استان مشخص باشد، خاطرنشان کرد: باید در دولت فضای ذهنی خود را از فضای برنامه‌ریزی خارج کنیم و به سمت نگاه توسعه‌ای پیش برویم و باید جریان مربوط به توسعه را در منطقه راه بیندازیم تا روستا نیز توسعه یابد.
او  با اشاره به اینکه شناسایی مزیت روستاها از اقدامات اساسی در زمینه توسعه است که نیاز به آموزش و ایجاد نهادهای مختلف در این زمینه احساس می‌شود، تاکید کرد: در بحث گردشگری علاوه بر مزیت‌های عمومی، وجود جاذبه‌های گردشگری و مزیت‌های منحصربه‌فرد در روستاها ضروری است که باید ایجاد شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کار، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: اگر قرار است مشارکت صورت گیرد و توسعه روستایی ایجاد شود نقطه ورود ما اقتصاد است و باید منفعت مردم در این زمینه مشخص باشد و در انجام همه این اقدامات باید به‌دنبال خروجی مطلوب باشیم که بسیار اهمیت دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید