Iranian Agriculture News Agency

رییس پلیس راهور ناجا:

پلیس، استفاده از صندلی کودک را اجباری می‌کند

رییس پلیس راهور ناجا در دومین یادبود قربانیان سوانح ترافیکی از اجباری شدن استفاده از صندلی کوک خبر داد و گفت: ۸ درصد جانباختگان تصادفات رانندگی کودک هستند

پلیس، استفاده از صندلی کودک را اجباری می‌کند

به گزارش ایانا، رییس پلیس راهور ناجا گفت: از سال ۸۴ تا کنون ۴ میلیون ۳۰۰ هزار مصدوم تصادفات رانندگی داشتیم که از این میزان ۲۷۷ هزار نفر کشته شدند.
سردار مهری در دومین یادبود قربانیان سوانح ترافیکی افزود: یکی از اقدامات فرهنگ ترافیک پویش های مردمی است و برای آگاهسازی و از بین بردن زمینه های پرخطر ترافیکی از آن استفاده کنیم.
وی گفت: یکی از قشرهای که بیشترین صدمه را می بینند کودکان هستند و این پویش برای حمایت از کودکان است.
وی با بیان اینکه امروز بیشترین جابجایی توسط خودروهای شخصی است و بیشترین تردد متعلق به خودروهای سواری است تصریح کرد: سهم کامیون و اتوبوس نسبت به خودروهای شخصی در تصادفات کمتر است.
به گزارش سایت راهور،  او با اشاره به این که ۸ درصد جانباختگان تصادفات رانندگی کودک هستند تاکید کرد: پیگیریم که از صندلی کودک در خودروها اجباری شود و از خودروسازان خواسته ایم که جایی برای صندای کودک درنظر بگیرند.
وی با تاکید بر این که ۳۴۰۰ نقطه حادثه خیز داریم که حدود ۲ هزار در اطراف شهرهاست گفت: ۵۱ درصد جانباختگان حوادث رانندگی کشور بین ۲۰ تا ۵۰ سال سن دارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید