Iranian Agriculture News Agency

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

ارسال لایحه رتبه‌بندی معلمان به هیات دولت

وزیر آموزش‌وپرورش در مورد موضوعات مهم و روز آموزش‌وپرورش ازجمله بازگشایی مدارس، کتاب‌های درسی، استقرار پایه دوازدهم، لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان و بیمه تکمیلی توضیحاتی ارائه داد.

ارسال لایحه رتبه‌بندی معلمان به هیات دولت
به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی زوارت آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی،‌ بابیان اینکه یکی از چالش‌های آموزش‌وپرورش  کمبود نیروی انسانی است ، گفت: در حال حاضر۹۲۰هزار نفر نیروی اداری و آموزشی داریم که ۸۳۰هزار نفر آموزشی و بقیه نیروی اداری هستند و در مهر ۹۷ برای اولین بار دانشگاه فرهنگیان حدود ۳۳ هزار دانشجوی جدید را جذب کرده است  که مشغول به تحصیل خواهند شد و در سال‌های آینده وارد آموزش‌وپرورش خواهند شد تا بخشی از کمبود نیروی انسانی جبران شود. پیش‌بینی می‌شود  در سال‌های آینده دانشگاه فرهنگیان بتواند  تا ۸۵ هزار دانشجو را جذب کند و از برنامه‌های امسال دانشگاه فرهنگیان برگزاری دوره آموزشی برای افرادی است که از طریق ماده 28 جذب‌ شده‌اند و حدود ۱۸هزار نفر از ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان با یک سال آموزش برای ورود به آموزش‌وپرورش آماده خواهند شد و انشالله بخشی از مشکلات نیروی انسانی حل خواهد شد.

وزیرآموزش‌وپرورش ادامه داد: علیرغم تمام دشواری‌های مالی که در کشور وجود دارد،حدود ۱۵ درصد نسبت به سال‌های قبل، در پرداخت مطالبات فرهنگیان رشد داشتیم و در سال ۹۸ به دنبال آن هستیم که بتوانیم  ردیف اعتبارات خدمات رفاهی را افزایش بدهیم. لایحه پیشنهادی رتبه‌بندی معلمان به هیات دولت ارائه‌شده است و با تصویب قانونی آن در مجلس بخشی از کدورت های همکاران برطرف شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید