Iranian Agriculture News Agency

/ آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۷ /

۱۴میلیون دانش‌آموز ایرانی و ۵۰۰هزار مهاجر راهی مدرسه شدند

امروز سال‌تحصیلی ۹۷ با ۱۴ میلیون دانش‌آموز شروع می‌شود تا با کمک یک‌میلیون و ۷۰۰هزار معلم شاغل و بازنشسته درس بخوانند و آینده‌ای بی‌نظیر برای ایرن بسازند. به گزارش ایانا، صبح امروز همه‌ی دانش‌آموزان ایرانی با پیام وزیر آموزش و پرورش راهی مدارس شدند تا سال تحصیلی را شروع کنند.

 ۱۴میلیون دانش‌آموز ایرانی و ۵۰۰هزار مهاجر راهی مدرسه شدند

به گزارش ایانا، سید محمد بطحایی در بخشی از پیام خود آورده است: « از عموم مخاطبان و همراهان نهاد تعلیم و تربیت، صاحب‌نظران، معلمان، اولیا و دانش‌آموزان خواستارم با اهتمام ویژه، خدمتگزاران این وزارتخانه را در اصلاح فرایندهای ناصحیح آموزشی و تربیتی بیش از پیش همراهی نمایند و حرکت پیشگامانه‌ی آموزش و پرورش را در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی توسعه و تعمیق بخشند».

وزیر آموزش و پرروش در آیین بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی جدید  که عصر روز گذشته برگزار شد گفته بود: در کنار دانش‌آموزان در کشور، بیش از ۱۳ هزار دانش آموز ایرانی نیز در ۶۰ کشور جهان مشغول تحصیل می‌شوند و همراه با آنها هم بیش از ۴۵۰ هزار دانش آموز  اتباع خارجی در ایران اشتغال به تحصیل دارند.

او با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در مورد ثبت نام کودکان اتباع به ویژه کودکان افغانستان در ایران ادامه داد: موظف هستیم هر فردی را بدون هیچ تبعیضی از شرایط آموزش رایگان بهره مند کنیم، برای همین در سال تحصیلی گذشته با طرح «کسی از مهر جا نماند» ، گروهی به صورت متمرکز روی این طرح کار کردند و توانستند بسیاری از محدودیت ها و موانع را کاهش و یا از بین ببرند که در پایان سال ۴۰۰هزار دانش آموز افغان داشتیم و در سال تحصیلی جدید هم پیش‌بینی می کنیم ۵۰۰هزار نفر در مدارس ثبت نام شوند و این دانش آموزان برای ورود و حضور در مدارس خاص مشکلی نداشته اند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید