Iranian Agriculture News Agency

نتایج مسابقات انستیتو هوانوردی و فضانورد آمریکا مشخص شد

کسب رتبه توسط دانشگاه شریف

تیم شداِکس(Shadx) از دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف موفق شد در مسابقات بین‌المللی و معتبر انستیتو هوانوردى و فضانوردى آمریکا (AIAA) رتبه سوم را به خود اختصاص دهد.

کسب رتبه توسط  دانشگاه شریف
به گزارش ایانا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه صنعتی شریف، انستیتو هوانوردی و فضانوردی آمریکا AIAA پس از بررسی و داوری پروپوزال‌های تمام تیم‌ها، تیم شداکس (ShadX) این دانشگاه راه که اکثریت اعضای آن از دانشجویان مقطع کارشناسی بودند،  در مسابقات بین‌المللی هوانوردی را در جایگاه سوم نشاند
بنابراین گزارش، امسال دو تیم از دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی شریف با نام های شداِکس (ShadX: Sharif Aircraft Design Experts) و هایفایند (Hyfind) به ترتیب در مسابقات طراحی هواپیما با موضوع "طراحی هواپیمای جت آموزشی پیشرفته" در رده تحصیلات تکمیلی و "طراحی هواپیمای هوانوردی عمومی هیبریدی-الکتریکی" در رده کارشناسی از دانشگاه صنعتی شریف،‌ شرکت کردند و پس از ۸ ماه تلاش بی وقفه، برای سومین بار در تاریخ دانشکده مهندسی هوافضا هر دو تیم موفق به ثبت به موقع پروپوزال طراحی خود شدند که در سه سال سابقه شرکت در این مسابقات، به نوبه خود حائز اهمیت است.
 سازمانی پیشرو در عرصه هوافضا و بزرگترین انجمن تخصصی مرتبط با هوانوری و فضانوردی است که در سال ۱۹۶۳ از ادغام جامعه موشکی آمریکا (تاسیس شده در ۱۹۳۰) و جامعه دانش هوافضایی آمریکا (ایجاد شده در سال ۱۹۳۳)، تشکیل شد. این موسسه در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار عضو در ۸۸ کشور دنیا، ۹۵ عضو شرکتی و در بسیاری از دانشگاه های آمریکا و جهان شاخه های دانشجویی دارد.

این انستیتو برای تشویق دانشجویان به تجربه فضای صنعتی و واقعی، هرساله مسابقات طراحی را در رده کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در موضوعات مختلف به صورت گروهی و انفرادی برگزار می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید