Iranian Agriculture News Agency

محسن هاشمی در جمع خبرنگاران:

شهردار تهران تابع قانون است

از زمانی که قانون منع به کارگیری بازنشستگان کلید خورد حرف و حدیث‌های زیادی درباره آن مطرح شد. اهالی شوراهای شهر به ویژه کلان شهرها و به تبع آن اهالی شورای عالی استان‌ها در اظهار نظرهایی براین اعتقاد بودند که شهرداران مشمول این قانون نمی‌شوند اما اهالی بهارستان نظر دیگری داشتند و البته دارند.

شهردار تهران تابع قانون است

 

 

در این مدت، بگو مگوهایی هم بین اهل بهارستان و اهل شوراها به وجود آمد. پارلمان نشینان بر این اعتقاد بودند و هستند که اعضای شوراها اساسا نباید به این بحث ورود کنند به این دلیل که صلاحیت این بحث را ندارند. آنها می‌گفتند: قانون شفاف و روشن است. ضمن اینکه قانون را مجلس تصویب می‌کند و صلاحیت تفسیر آن نیز بر عهده این نهاد است. اما گاه اهالی شورا با این برداشت به مخالفت برخاسته و با ذکر ماده و تبصره‌های قانونی سعی در نشان دادن غیر منطقی بودن حرف‌های اهالی بهارستان داشتند.

از آن روز که موضوع قانون منع به کارگیری بازنشستگان مطرح شد، به طور ویژه بحث درباره شهردار تهران در صدر این اظهار نظرها قرار گرفت اما موضوع فراتر از شهردار تهران بود. مطابق اعلام وزارت کشور 60 شهردار بازنشسته در کشور وجود دارند که با ابلاغ این قانون باید از دایره خدمت خداحافظی کنند! آخر هفته پیش اما، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران اظهار نظر دیگری داشت. او گفت: تهران دیگر ظرفیت پذیرش این مقدار تغییر پی در پی در مدیریت شهری را ندارد! احتمالا به این معنا که اگر این قانون ابلاغ هم شود باید استثنایی درباره شهردار تهران، قائل شد.

همین موضوع باعث بحث‌ها بعدی هم شد و متعاقب این اظهار نظر،  قاضی سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور از شمول قانون بر شهرداران صحبت به میان آورد و به خبرنگار صدا و سیما گفت: اگر شهرداری بازنشسته بر مسند بنشیند خلاف قانون عمل کرده و باید هزینه آن را بپردازد!

حالا اما رئیس شورای شهر تهران تغییر موضع داده و نظر دیگری را البته از زبان شهردار تهران، مطرح کرده و گفته است: شهردار تهران اعلام کرده که تابع قانون است.

به گزارش ایانا محسن هاشمی صبح امروز  پیش از آغاز جلسه رسمی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این‌که جلسه هم‌اندیشی صبح امروز شورا با حضور شهردار تهران برگزار شد، گفت: جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر، هر دو هفته یکبار با حضور شهردار برگزار می‌شود.

او با بیان این‌که افشانی گزارشی از فعالیت‌های شهرداری ارائه کرد، گفت: از جمله در مورد مسائل بانک شهر، پروژه‌های عمرانی، مذاکره با تعاونی سپاه در مورد طلب‌های شهرداری مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت و همچنین برخی از اعضای شورا نیز در مورد نوع نگاه به انتصابات، مدیریت، تخصص‌ها و ... در انتصابات صحبت کردند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا شهردار تهران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شود، تاکید کرد: افشانی در مورد حضورش در شهرداری تهران گفت که تابع قانون است، اما لازم است که قانون درست تفسیر شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که حکم افشانی چهار ساله است و گفته می‌شود که قانون جدید عطف به ماسبق نمی‌شود، اظهار کرد: در این زمینه اطلاعی ندارم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید