Iranian Agriculture News Agency

دانشگاه اصفهان برگزار می کند:

بررسی پدیده مهاجرت با حضور اعضای اتحادیه اروپا

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی از سفر هیئت‌های بلندپایه از مقامات علمی و مسئولان دانشگاهی کشورهای آلمان، فرانسه و اتحادیه اروپا در هفته‌های آتی (ماه‌های سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۸) در راستای گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی به کشورمان خبر داد.

بررسی پدیده مهاجرت با حضور اعضای اتحادیه اروپا
به گزارش ایانا، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، حسین سالارآملی با اعلام این خبر گفت: هیات فرانسوی متشکل از شش نفر از کنسرواتور ملی هنر و حرفه فرانسه (CNAM) از تاریخ ۳۰ شهریور ماه تا ۵ مهرماه سال جاری (۲۱ لغایت ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۸) به کشورمان سفر خواهند کرد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل افزود: این سفر در پی دیدار رسمی هیات عالی رتبه کشورمان در خردادماه سال جاری از کشور فرانسه انجام خواهد شد؛ هیات مزبور در وزارت متبوع مباحث راهبردی و نقشه کلان همکاری‌ها را مطرح کرده و از دانشگاه‌های خوارزمی، الزهرا (س)، تهران، صنعتی شریف، بوعلی سینا، صنعتی امیرکبیر، سازمان مدیریت صنعتی و اتاق بازرگانی ایران دیدار و با مسئولان مربوطه به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

به گفته او، هیات آلمانی با ترکیب نمایندگان وزارت آموزش و تحقیقات جمهوری فدرال آلمان (بنیاد تحقیقات آلمان DFG)، (BMBF، لایبنیتز، بنیاد فولکس واگن، انجمن هلمهوتز و مرکز DLR-PT در آلمان) از تاریخ ۱۷ لغایت ۲۳ شهریورماه سال جاری (۱۴-۷ سپتامبر ۲۰۱۸) به کشورمان سفر می کند و قرار است تا مباحث کلان دو جانبه را در وزارت متبوع پیگیری و در کارگاه آموزشی در دانشگاه‌های یزد، فردوسی مشهد، گیلان و تهران شرکت کنند. این کارگاه با تعداد معدودی از افراد و با هدف آشنایی بیشتر با فرصت‌های تحقیقاتی مشترک و اخذ کمک‌های مالی و اعتبارات پژوهشی (گرنت) از آن کشور برگزار خواهد شد.

به گفته او، در سفر هیاتی از اتحادیه اروپا، با توجه به بحران مهاجران در اروپا و بنا به پیشنهاد این اتحادیه، کنفرانسی با همین موضوع به میزبانی دانشگاه اصفهان و با حضور مسئولان اتحادیه اروپا، نهادهای ایرانی، محققان و خبرگان ایرانی و اتحادیه اروپا در اواخر اکتبر ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است. هدف اصلی این کنفرانس، بررسی چالش‌ها و ارائه راه حل‌ها و راه‌کارهای سازنده درخصوص پدیده مهم مهاجرت است و انتظار می‌رود چندین پروژه مشترک فی مابین تعریف و از سوی این اتحادیه حمایت شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید