Iranian Agriculture News Agency

فاطمه ذوالقدر نماینده تهران با حضور در ایانا گفت:

نیمی از مواد لایحه خشونت علیه زنان حذف شد

بیش از یک سال است که لایحه منع خشونت علیه زنان در انتظار تایید قوه قضاییه است. معاونت امور زنان ریاست جمهوری از طولانی شدن روند بررسی این لایحه گلایه دارد. فاطمه ذولقدر نماینده مردم تهران در مجلس و عضو فراکسیون زنان مجلس به ایانا می گوید تاگنون نزدیک به ۵۰ درصد این لایحه از سوی قوه قضاییه حذف شده است.

نیمی از مواد لایحه خشونت علیه زنان حذف شد

به گزارش گروه اجتماعی ایانا چند هفته پیش در جلسه اعضای فراکسیون زنان و خانواده با ریاست مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی با توجه به طولانی شدن بررسی لایحه منع خشونت علیه زنان پیشنهاد داده بود نمایندگان مجلس این لایحه را به صورت طرح در مجلس مطرح کنند اما این پیشنهاد با مخالفت زنان مجلس رو به روشد.

فاطمه ذوالقدر در این باره به خبرنگار اجتماعی ایانا گفت: آنطور که ما خبر داریم تقریباً مواد این لایحه در قوه قضاییه نصف شده است. ما ابتدا نگران این موضوع بودیم اما طی جلسه‌ای که با خانم ابتکار  و وکلای مورد تایید قوه قضاییه داشتیم آنها گفتند مواد حذف شده مربوط به مواد مشابه بوده است.

به گفته او، مثلا چندین ماده مختلف که می توانسته در یک ماده جمع شود، اصلاح شده.

او با این توضیحات ادامه داد: با توجه به این توضیح ما قانع شدیم چرا که در این شرایط وقت مجلس هم برای بررسی این لایحه کمتر گرفته خواهد شد.

ذوالقدر درباره حذفیات دیگر این لایحه در قوه قضاییه گفت:  برخی دیگر از مواد حذف شده هم برای از بین بردم جنیست در لایحه است. برای مثال مجازات اسیدپاشی برای زنان به مردان هم تعمیم یافته و عنوان مجرمانه «برای هر فرد» تعریف شده است.

او درباره اینکه این لایحه در حال حاضر در چه مرحله ای قرار دارد هم توضیح داد: این لایحه به شورای فرهنگی قم رفته و پس از آن این لایحه در دفتر آیت‌الله آملی لاریجانی بررسی می شود تا او دستور نهایی را صادر کند. در مورد این لایحه دغدغه‌هایی ایجاد شد که مردم و علما و فقها بر علیه خانواده و تحکیم بنیاد خانواده نباشد، اما اینطور نیست. باید حساسیت‌های  جنسیتی را برداریم. متاسفانه طرح‌هایی که در حوزه زنان کمی حساس است، مسئولان نمی‌خواهند مواد این لایحه از غرب الگو برداری شود  و از طرفی به شرع و اسلام هم نزدیک باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید