Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت:

سایت‌های غیر مجاز طب سنتی با حساسیت رصد می‌شود

رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سایت های غیر مجاز در زمینه طب سنتی و داروهای گیاهی دروغین با حساسیت ویژه رصد و با گردانندگان آنها به صورت جدی برخورد می شود.

سایت‌های غیر مجاز طب سنتی با حساسیت رصد می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزرات بهداشت غلامرضا اصغری در جمع خبرنگاران در ارومیه افزود: این متخلفان با هماهنگی مسئولان قضایی در سطح کشور با برخورد قانونی مواجه می شوند. این سایت ها در بیشتر موارد، ادعاهای دروغینی درخصوص درمان سرطان، تقویت قوای جنسی، درمان ناباروری، لاغری و موضوعات دیگر منتشر می کنند.

اصغری ادامه داد: مراکز غیر مجاز طب سنتی با تبلیغات اغواکننده و بسیار گرانقیمت، به سلامت مردم آسیب می‌زنند. بر همین اساس، سیاست ما توسعه طب سنتی در چارچوب سیاست ‌های کلی نظام سلامت و جلوگیری از این تخلف ‌ها است.

رییس سازمان غذا و دارو گفت: برخی عطاری ها یا مراکز طب سنتی نیز در کشور وجود دارد که به صورت غیر مجاز یا به صورت مراکز توصیه ای اقدام به درمان مراجعه کنندگان با ساخت ترکیبات چند گیاه دارویی می کنند که این اقدام نیز تخلف است.

وی اضافه کرد: با ترویج و استفاده مناسب از طب ایرانی سنتی می توانیم این طب را به برند درمانی کشور در سطح جهان تبدیل کنیم. طب ایرانی سنتی مکمل طب رایج است و می تواند بسیاری از بیماری هایی را که به صورت کامل در طب رایج درمان نمی شود، درمان کند.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: این سازمان، آمادگی لازم برای گسترش سلامتکده ها در نقاط مختلف کشور با تسهیل شرایط اداری و اعطای تسهیلات مالی به افراد متقاضی را دارد.

گفتنی است، براساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت و در بندهای 12-2 و 12-4، نظارت بر خدمات طب سنتی به ‌عهده وزارت بهداشت است و استانداردسازی و روزآمد کردن روش‌های طب سنتی و ایرانی را باید وزارت بهداشت انجام دهد و به این منظور مردم باید فقط به مراکز مجاز طب سنتی مراجعه کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید