Iranian Agriculture News Agency

رئیس امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه تشریح کرد:

جزئیات پرداختی ها از صندوق توسعه ملی برای مناطق زلزله زده

رئیس امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار معادل ۷۴۷ میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه به حساب خزانه واریز و عینا برای بازسازی مناطق زلزله‌زده هزینه شد.

جزئیات پرداختی ها از صندوق توسعه ملی برای مناطق زلزله زده

به گزارش گروه اجتماعی ایانا به نقل از مرکز‌اطلاع‌رسانی،‌ روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، حیدرعلی نوری در مورد اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای بازسازی مناطق زلزله زده استان‌های کرمان و کرمانشاه و سایر حوادث مترقبه، اظهارکرد: به منظور تسریع در شروع عملیات بازسازی و امدادرسانی به آسیب‌دیدگان، با استفاده از سازوکار تنخواه گردان موضوع ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور نسبت به تامین مبالغ مورد نیاز برای بازسازی مناطق مذکور اقدام شد.

رئیس امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه فرایند تخصیص اعتبار زمان بر است و برای اینکه به سرعت امدادرسانی صورت بگیرد این کار صورت گرفت، تاکید کرد:‌ سپس در زمان مناسب با ابلاغ اعتبار و تخصیص اعتبار نسبت به تسویه ارقام تنخواه گردان پرداختی اقدام شد.

وی با بیان اینکه مبلغ مذکور جزو بودجه عمومی مصوب سال ۹۷ نبوده است، عنوان کرد: بنابراین از این اعتبار صرفا برای تامین نقدینگی اعتبارات ابلاغی و تسویه تنخواه گردان‌های پرداختی و افزایش تخصیص اعتبارات مناطق آسیب دیده از زلزله استفاده شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: فقط برای پرداخت مابه‌التفاوت نرخ سود تسهیلات پرداختی به زلزله‌زدگان کرمانشاه که با دوره برگشت ۱۵ سال با نرخ سود ۴ درصد (روستایی) و ۵ درصد (شهری) بازپرداخت شده، بالغ بر ۲۹۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان تعهد صورت گرفت.

نوری تاکید کرد: مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار معادل ۷۴۷ میلیارد تومان به حساب خزانه واریز و عینا برای بازسازی مناطق زلزله‌زده هزینه شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید