Iranian Agriculture News Agency

جانشین رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

پیشگیری از تولد 1500 نوزاد معلول

جانشین رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حوزه پیشگیری از معلول‌زایی توفیقاتی در کشور حاصل شده است و با گذشت یک سال از اجرای این قانون از تولد بیش از هزار و 500 نوزاد معلول پیشگیری شده است که می‌توانست بار روانی به همراه داشته باشد.

پیشگیری از تولد 1500 نوزاد معلول

به گزارش گروه اجتماعی ایانا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پورشبانان در جلسه بررسی مشکلات حوزه بهزیستی شهرستان گلپایگان  اظهار کرد: با تلاش و پیگیری‌های مستمر، سازمان بهزیستی در حوزه قانون‌گذاری، اجرایی و مطالبه‌گری از شرایط خوبی برخوردار است.

وی افزود: در سال‌های گذشته سازمان بهزیستی پاسخگوی کم‌کاری دیگر دستگاه‌ها و عوارض ناشی از آن در سطح جامعه در تمام حوزه‌ها بود، اما با حمایت مجلس دهم در حوزه‌های مختلف قانون‌گذاری اکنون جایگاه سازمان بهزیستی نسبت به گذشته قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به این‌که در عرصه پیشگیری قوانینی مصوب شده است، مطرح کرد: در حوزه پیشگیری از معلول‌زایی توفیقاتی در کشور حاصل شده است و با گذشت یک سال از اجرای این قانون از تولد بیش از هزار و 500 نوزاد معلول پیشگیری شده است که می‌توانست بار روانی به همراه داشته باشد.

پورشبانان گفت: در استان‌های پایلوت اجرای طرح مشاوره شاهد کاهش میزان طلاق در خانواده‌هایی که در شرف طلاق بودند، هستیم.

وی با اشاره به اقدامات حوزه توانبخشی، افزود: در چند استان کم برخوردار طی 3 سال متوالی به صورت 100 درصد نیاز اولیه مددجویان به وسایل توانبخشی و کمک توانپزشکی تأمین شده است.

وی در ادامه بیان کرد: اورژانس اجتماعی یک پروسه‌ای بود که سال‌ها متوقف شده بود، اما با اهتمام ریاست سازمان و همراهی مجلس دهم از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از 160 مرکز اورژانس اجتماعی در 160 شهرستان راه‌اندازی شده که اکنون به تعداد 350 مرکز رسیده است.

پورشبانان مطرح کرد: از سوی مجلس دهم مصوب شد که برای راه‌اندازی 140 پایگاه اورژانس اجتماعی 100 میلیارد تومان اعتبار سال گذشته به سازمان پرداخت شود اما تنها 10 میلیارد تومان تخصیص داده شده است. پورشبانان تصریح کرد: در راستای مبارزه با فقر مطلق در سال 97 با اضافه شدن تعداد 80 هزار نفر مددجوی در انتظار نوبت از سال‌های قبل و همچنین 250 هزار نفر دیگر در سال جاری که به تدریج تحت حمایت قرار گرفتند اکنون تعداد مستمری‌بگیران سازمان بهزیستی از شهریور ماه امسال به بیش از 750 هزار نفر رسیده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید