Iranian Agriculture News Agency

/ اطلاعیه‌ی ناجا برای حفظ شپونات عزاداری محرم/

پلیس با هرگونه اختلال در نظم از سوی هیات‌های مذهبی برخورد می‌کند

نیروی انتظامی در اطلاعیه‌ای ضمن تسلیت فرارسیدن ایام عزاداری محرم، به هیات‌های عزاداری یادآوری کرد که این نهاد با هرگونه اختلال در نظم عمومی برخورد می‌کند.

پلیس با هرگونه اختلال در نظم از سوی هیات‌های مذهبی برخورد می‌کند

به گزارش ایانا، به نقل از پایگاه پلیس، در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اقامه عزا و تامین نظم و امنیت مطلوب برای عموم مردم عزیز و علی الخصوص عزاداران حسینی )ع)، مسئولین محترم هیات‌ها، تکایا و دستههای عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) نسبت به موارد زیر باید اهتمام ورزند.

  1. از هر گونه اختلال در نظم عمومی شامل نصب داربست در معابر و پیاده روها که مانع از تردد افراد و مزاحمت برای کودکان، سالمندان، معلولان و جانبازان عزیز شود، پرهیز نمایند.
  2. مراقبت شود در هنگام عبور دسته های عزاداری، شریان ها و گذرگاه های عمومی را مسدود نکرده و نظم عبور و مرور را مختل ننمایند.
  3. توصیه می‌شود در حرکت دسته‌های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، به ویژه در ساعات پایانی شب در استفاده از بلندگوها، رعایت حال بیماران و افراد مسن بشود.
  4. با توجه به اهمیت و جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مکتب اسلام، انتظار می رود دست اندرکاران محترم هیئت های مذهبی نسبت به برخورد ارشادی و لسانی با مظاهر منکر در پیرامون هیئت ها نقش فعال داشته باشند.
  5. در برپائی هیئات مذهبی و برگزاری مراسم، اصول ایمنی و استفاده از تجهزات مربوطه در راستای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از آتش سوزی، اتصال برق و... مورد توجه دقیق قرار می گیرد.

بدیهی است ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی طبق روال جاری خود با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم، امنیت و سهولت در تردد خودروها، بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیافزایند. همکاری صمیمانه با خدمتگزاران نیروی انتظامی برای تحکیم نظم و امنیت مورد انتظار است در ضمن مراکز 110 پلیس در تمامی شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمات رسانی به مردم خواهند بود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید