Iranian Agriculture News Agency

​رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت:

اختصاص 50 میلیارد تومان برای تامین نهاده دامی عشایر

​رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: هیات وزیران در جلسه روز یکشنبه 18 شهریورماه با اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار برای تامیننهاده دامی عشایر موافقت کرد.

اختصاص 50 میلیارد تومان برای تامین نهاده دامی عشایر

به گزارش ایانا،  کرمعلی قندالی در مجمع اتحادیه ­های تعاونی های عشایری سراسر کشور در روز سه شنبه 20 شهریور در تهران با اعلام این مطلب افزود: 35 میلیارد تومان از این اعتبار برای تقویت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی عشایری و 15 میلیارد تومان نیز سهم 14 اتحادیه تعاونی عشایری در استان های کشور است.

او در مورد سهم عشایر از مالیات بر ارزش افزوده اظهار داشت: سال گذشته 74 میلیارد تومان از این محل به عشایر اختصاص یافت و پیش بینی می شود امسال این رقم دو برابر شود.

قندالی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به عشایر ارتباط ما را با عشایر کشور بیشتر کرده است، افزود: نماد کار ما خدمت رسانی به عشایر است و باید به گونه ای عمل کنیم که امید را در بین عشایر کشور تقویت کنیم.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، رئیس سازمان امور عشایر ایران بیان داشت: یکی از مهم ترین الزامات در تعاونی های عشایری سرمایه اعضای است بر همین اساس مصوب شده است تا سرمایۀ هر یک از اعضا کمتر از 500 هزار تومان نباشد و تعاونی ها ملزم هستند تا حداقل سهم هر عضو را به این مبلغ برسانند.

وی با اشاره به اینکه تعاونی های عشایری باید از تمامی ظرفیت های مالی و اجتماعی بهره ببرند، گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در حوزه تشکل های عشایری افتاده است و هیچ مشکلی برای اعطای تسهیلات به تشکل های عشایری نداریم.

گفتنی است، مجمع عمومی اتحادیه های تعاونی های عشایری دامداران متحرک ایرانیان به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره این اتحادیه با حضور اکثریت اعضا در سالن جلسات سازمان امور عشایر ایران در تهران برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید