Iranian Agriculture News Agency

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد:

توقیف خودروهای دیزلی پایتخت از مهرماه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تا دو هفته آینده طرح دوچرخه‌های اشتراکی در سطح شهر تهران اجرایی می‌شود.

توقیف خودروهای دیزلی پایتخت از مهرماه

به گزارش ایانا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای شهر تهران، محسن پورسیدآقایی در حاشیه هشتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسئله آلودگی هوای پایتخت بسیار مهم است و تاکنون برنامه جامعی برای حل این معضل ارائه نشده بود. ما برنامه‌ای را برای کاهش آلودگی هوای تهران ارائه داده‌ایم که بر اساس آن به دو ۲ میلیارد دلار بودجه ظرف ۴ سال از سوی دولت نیاز داریم و باید عدم پرداخت این بودجه را از سازمان برنامه و بودجه از دولت سؤال کرد. البته با توجه به وضعیت فعلی دولت نیز امکان پرداخت این بودجه را ندارد. اولویت اصلی سلامت شهروندان پایتخت است که یک پنجم جمعیت کل کشور در تهران زندگی می‌کنند و بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم در بودجه سال ۹۸ دولت اعتبار خوبی را به بخش آلودگی هوای تهران اختصاص دهد.

 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا به نقش مترو در گزارش ارائه‌شده توجه نشده است، گفت: مترو جزو اقدامات مهم شهر تهران است ولی گزارش فعلی درباره اقدامات انجام‌شده است و به رقم‌های بیشتری برای توسعه مترو نیاز داریم.

وی بیان داشت: خودروهای دیزلی یکی دیگر از منابع آلوده‌کننده شهر تهران است؛ چراکه ذرات معلق تولید می‌کند و این ذرات پنهان هستند و امسال تمام توجهات به سمت کاهش آلودگی هوا و خودروهای دیزلی است. بنابریان از ابتدای مهرمان اتوبوس‌های دیزلی حق تردد در سطح شهر را نخواهند داشت و به صورت جدی با آنها برخورد خواهد شد.

به گفته او، خودروهایی که از اول آبان ماه معاینه فنی معتبر دریافت نکنند از حرکت آنها جلوگیری می‌شوند و جریمه خواهند شد و از ابتدای آبان تمام دوربین‌های سطح شهر به سیستم معاینه فنی نیز مجهز خواهند شد. ۴۳ سامانه دوربینی جدید ایجاد شده و هیچ خودرویی بدون معاینه فنی حق تردد در سطح شهر را نخواهد داشت و جریمه خواهد شد.

پورسیدآقایی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه امسال نسبت به سال گذشته چند درصد آلودگی هوا کاهش می‌یابد گفت: نمی‌توانم اعلام کنم چند درصد کاهش آلودگی هوا خواهیم داشت و بستگی به وارونگی هوا نیز دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه دوچرخه‌های اشتراکی از چه زمانی در تهران اجرایی می‌شود، گفت: دوچرخه‌های اشتراکی فعالیت خود را به صورت آزمایشی آغاز کرده‌اند و در حال تست کردن اپلیکشن و دیگر موارد آن هستیم و امیدواریم تا دو هفته آینده در سطح شهر عرضه عمومی عرضه شود. ۷۰ درصد آلودگی شهر تهران به دلیل تردد خودروهاست و ۳۰ درصد دیگر آن نیز دیگر منابع آلوده‌کننده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید