Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

دستگاه‌ها همراه نشوند، آنفلوآنزای پرندگان مهار نمی‌شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خواستار همگرایی تمامی دستگاه های اجرایی و تحقیقاتی و تشکل ها جهت مدیریت مخاطرات محتمل در خصوص ابتلای واحدهای پرورش طیور به بیماری هایی نظیر انفلوانزای فوق حاد پرندگان شد.

دستگاه‌ها همراه نشوند، آنفلوآنزای پرندگان مهار نمی‌شود
به گزارش ایانا، دکتر علیرضا رفیعی پور، ریاست سازمان دامپزشکی کشور، در همایش بین المللی آنفلوانزای پرندگان در حاشیه نمایشگاه بین المللی دام و طیور تهران حضور یافت تا بر اهمیت اتحاد تمام دستگاه های اجرایی دولتی و غیر دولتی و موسسه های تحقیقاتی تاکید کند.

او با یادآوری سابقه ۶۰ ساله صنعت طیور کشورمان و استفاده تولیدکنندگان از فناوری در کنار دانش بومی، مبتلاشدن واحدهای تولیدی به بیماری هایی نظیر آنفلوانزای فوق حاد پرندگان را نتیجه ناموفق بودن عمل به نکات ایمنی  زیستی و همچنین عدم توجه به دستورالعمل ها به دلایل مختلف دانست و افزود: نباید از نظر دور داشت که توسعه همکاری های برون مرزی و منطقه ای همینطور گسترش تعامل با کارشناسان و متخصصان بین المللی می تواند منجر به مهار موفق بروز این ویروس هزار چهره شود. 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه این سازمان در سال های گذشته در حوزه روابط بین الملل قوی و کارآمد عمل نکرده است، اطمینان خاطر داد سازمان دامپزشکی کشور در این مورد به تقویت نقش و کار کرد حوزه روابط بین الملل دامپزشکی همت خواهد گمارد.

رفیعی پور با یادآوری برخی مخاطرات دیگر مانند مشکلات حوزه ناوگان و حمل و نقل، توجه به این مهم را در هر منطقه  جهت جلوگیری از انتشار بیماریهای قابل سرایت حائز اهمیت دانست.

 وی با اشاره به تبعات منفی نادیده گرفتن طرح آمایش سرزمین در جانمایی اصولی واحدهای تولیدی که در یک سوم جغرافیای کشور با تراکم بالا و در دو سوم با پراکندگی بالاست، خواستار همفکری و برنامه ریزی اصولی در اصلاح این مشکلات و مدیریت درست آن ها شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید