Iranian Agriculture News Agency

ایران برنده جایزه سوادآموزی ۲۰۱۸ یونسکو شد

طرح ارسالی از سازمان نهضت سوادآموزی به دبیرخانه جوایز بین المللی یونسکو ۲۰۱۸ به عنوان طرح برتر جایزه بین‌المللی سوادآموزی (جایزه کنفوسیوس) انتخاب شد.

ایران برنده جایزه سوادآموزی ۲۰۱۸ یونسکو شد

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، بر اساس اعلام دبیرخانه جوایز بین‌المللی سوادآموزی یونسکو، طرح ترکیب سواد با مهارت‌های پایه رایانه در دوره انتقال، از سازمان نهضت سوادآموزی موفق شداز بین طرح های رسیده از ۵۷ کشور در فهرست برندگان جوایز بین‌المللی سوادآموزی یونسکو در سال ۲۰۱۸ (جایزه کنفوسیوس) قرار گیرد. موضوع این جوایز برای امسال (۲۰۱۸)، «سوادآموزی و توسعه مهارت‌ها» اعلام شده بود.

هیات ارزیاب این برنامه، علت اصلی انتخاب طرح فوق را تمرکز طرح بر روی آموزش اصول رایانه برای زنان و بهبود شرایط سوادآموزی این قشر فعال جامعه در راستای توانمندی آنان در حوزه فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات دانست.

جایزه مذکور در روز ۷ سپتامبر همزمان با برگزاری مراسم روز جهانی سوادآموزی با حضور علی باقرزاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و مصطفی حسن نژاد به عنوان  نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مقر اصلی یونسکو در پاریس اعطا شد.

یونسکو از سال ۱۹۶۷میلادی هر سال برنامه جوایز بین‌المللی سوادآموزی را برگزار می‌کند و از فعالیت‌های شاخص و برجسته‌ای که در زمینه سوادآموزی توسط افراد و سازمان‌های دولتی و غیردولتی کشورهای عضو انجام می‌شود، تقدیر می‌کند.

این جایزه‌ها شامل جوایز کنفوسیوس برای سوادآموزی (سه جایزه) با محوریت سوادآموزی بزرگسالان مناطق روستایی و جوانان بازمانده از تحصیل، به ویژه زنان و دختران، و جوایز سوادآموزی کینگ سجونگ (دو جایزه) با محوریت توسعه و استفاده از زبان مادری در یادگیری و آموزش هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید