Iranian Agriculture News Agency

استاندار کرمانشاه:

مرز خسروی بازگشایی می‌شود

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: وزارت کشور با بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی موافقت کرده که پس از تایید هیات وزیران این کشور اربعین امسال زائران از مرز خسروی راهی کربلا می شوند.

مرز خسروی بازگشایی می‌شود

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، هوشنگ بازوند، روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: روز چهارشنبه در قالب هیاتی به ریاست وزیر کشور راهی بغداد شدیم و با وزیر کشور عراق دیدار و گفت و گو کردیم. در این نشست در رابطه با امنیت مرز، تامین امنیت زائران اربعین حسینی و بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائران بحث و گفت و گو شد.
بازوند در ادامه عنوان کرد: در این نشست وزارت کشور عراق به عنوان متولی مرزهای این کشور، با موضوع بازگشایی مرز خسروی موافقت کرد و قرار شد که این موضوع را برای نهایی شدن در هیات وزیران عراق مطرح شود.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: در صورتی که این موضوع در هیات وزیران کشورعراق نیز تایید شود مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی امسال بازگشایی خواهد شد.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.

عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید