Iranian Agriculture News Agency

رییس پلیس راهور ناجا اعلام کرد:

خواب‌آلودگی عامل ۳۸درصد تصادف‌های تابستانی

رییس پلیس راهور ناجا گفت: ۳۸ درصد تصادفات رانندگی به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو است.

خواب‌آلودگی عامل ۳۸درصد تصادف‌های تابستانی

به گزارش ایانا به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار تقی مهری با اشاره به اینکه شهریورماه پرترددترین و پرتصادف‌ترین ماه سال است، گفت: در نیمه نخست شهریورماه امسال سفرها حدود ۱۵ درصد رشد داشته است اما در عین افزایش سفر، تعداد جانباختگان سرصحنه تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است که امیدواریم این روند تا پایان شهریورماه حفظ شود.
او با بیان اینکه بر اساس آمارها ۳۸ درصد تصادفات رانندگی به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو رخ داده است، گفت: این آمار نشان می‌دهد که به راحتی می‌توان از ۳۸ درصد از تصادفات جلوگیری کرد.
رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این که پلیس راهور حتی یک کشته را نیز در تصادفات رانندگی زیاد می‌داند تاکید کرد: پلیس راهور به دنبال این است تا با اجرای برنامه‌های مختلف و نیز اقدامات فرهنگی منشاء اثر باشد و بتواند اقدامات موثری را انجام دهد.
سردار مهری به طرح تابستانه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طبق آمارهای پزشکی قانونی، در شروع این طرح وضعیت و شرایط خوبی داشتیم و علی‌رغم آنکه سفرها افزایش داشت، در ماه نخست برابر آمار پزشکی قانونی با کاهش جانباخته روبرو بودیم.
رییس پلیس راهور ناجا شعار امسال هفته ناجا را "پلیس مقتدر، امین مردم" اعلام کرد و گفت: این شعار به خوبی نشان می‌دهد که پلیسی امین مردم است که مقتدر باشد و به عبارت دیگر پلیس زمانی می‌تواند امنیت را برقرار کند که اقتدار داشته باشد

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید