Iranian Agriculture News Agency

رئیس فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با ایانا خبر داد:

رایزنی لاریجانی برای تصویب لایحه خشونت علیه زنان

اعضای فراکسیون زنان، گزارش کاملی از فعالیت‌های خود به رییس مجلس ارایه کردند

روز چهارشنبه اعضای فراکسیون زنان مجلس با علی لاریجانی دیدار کردند. این اولین دیدار زنان مجلس پس از تغییرات در فراکسیون زنان با رئیس مجلس است. پروانه مافی رئیس فراکسیون زنان در گزارشی که از این نشست به ایانا داد می‌گوید یکی از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این نشست درباره لایحه منع خشونت علیه زنان بوده است.

رایزنی لاریجانی برای تصویب لایحه خشونت علیه زنان

به گزارش گروه اجتماعی ایانا فراکسیون زنان مجلس در نشست روز چهارشنبه گزارش کاملی از عملکرد یک ساله این فراکسیون در اختیار رئیس مجلس قرار داده است. پروانه مافی در این باره به ایانا می‌گوید: یکی از مهمترین مباحث مطرح شده که مورد اعتراض اعضای فراکسیون هم بود طولانی شدن اصلاح لایحه منع خشونت علیه زنان در قوه قضاییه است. به نظر می‌رسد این لایحه در قوه قضاییه به طور کامل متوقف شده است. در این مورد آقای لاریجانی قول‌هایی مبنی بر رایزنی با قوه قضاییه دادند.

رئیس فراکسیون زنان مجلس از پیشنهادی که در این جلسه توسط رییس مجلس داده شده خبر می دهد و می‌گوید: آقای لاریجانی توصیه کردند با توجه به طولانی شدن روند اصلاح این لایحه در قوه قضاییه فراکسیون زنان به شکل طرح آن را در مجلس ارائه کند تا کار زودتر پیش رود.

به گفته مافی این پیشنهاد با مخالفت اعضای فراکسیون زنان مواجه شده است: اعضا از این پیشنهاد استقبال نکردند. دلیل‌شان هم این است که سال‌ها روی این لایحه کار شده و حالا که تا حدودی به نتیجه رسیده باید تلاش شود تا همین لایحه در قوه قضاییه بررسی و اصلاح شود. در غیر این صورت آغاز یک طرح دیگر پروسه طولانی را در پیش خواهد داشت و احتمالا کار عقب خواهد افتاد.

به گفته مافی علی لاریجانی رئیس مجلس از عملکرد فراکسیون زنان مجلس اعلام رضایت کرده و زنان مجلس دهم را با زنان دوره‌های دیگر مجلس مقایسه کرده است. به گفته لاریجانی زنان مجلس دهم یکی از فعال‌ترین و موثرترین زنان ادوار مختلف مجلس هستند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید