Iranian Agriculture News Agency

معاون امور بازرگانی سازمان تعاون روسـتایی اعلام کرد:

توجه به‌روستایعنی کاهش بیکاری وافزایش سرمایه‌اجتماعی

معاون امور فنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روسـتایی ایران معتقد است: شبکه تعاون روستایی از سرمایه عظیم اجتماعی برخوردار است که ضرورت دارد بخش سازمانی تعاون روستایی تمام اهتمام خود را برای بهره مندی حداکثری از آن بکار گیرد.

توجه به‌روستایعنی کاهش بیکاری وافزایش سرمایه‌اجتماعی

به گزارش ایانا، برابری معاون امورفنی و بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روسـتایی ایران در جمع کارکنان تعاون روستایی گیلان و مدیران اتحادیه های تعاونی استانی و تشکلها حضور یافت و با توضیح این مطلب گفت: شرکتهای تعاونی وتشکلهای موجود را عامل مهم در دستیابی به توسعه روستایی در استان دانست.
او توجه به تولید بازار محور و سیاستگذاری بر مبنای تولید صادرات محور را از اهم برنامه های سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برای رونق بخشی به سیستم تولیدات کشاورزی دامی وصنایع دستی دانست و گفت: نقش کارکنان سازمان تعاون روستایی در تحقق رسالتهای سازمانی بسیار مهم بوده و دراین راستا همگامی وهمسویی وتلاشهای همه جانبه آنان خواهد توانست سازمان را به اهداف متعالی اش برساند.
به گفته او، دو وظیفه اساسی آموزش و نظارت عملکرد شبکه جزو محوری ترین وظایف سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران هستند که ضروری است فعالیتها و تلاشهای همه ما برای دستیابی به بهترین نتیجه در راستای آن صورت گیرد.
معاون امور فنی و بازرگانی سازمان ادامه داد: زنجیره گسترده ی تعاونی های روستایی سراسر کشور قادر است تمامی محصولات تولیدی درون شبکه بویژه استان گیلان را به راحتی بازاریابی کرده و بفروش رساند. همچنین شبکه گسترده تعاون روستایی بستر ایجاد سرمایه های اجتماعی و اقتصادی در روستاهاست بطوریکه از شاخصهای اصلی این سرمایه "مشارکت ، همدلی و اعتماد" است .
او ادامه داد: در همین راستا بنگاههای اقتصادی کوچک در روستاها می توانند در غالب شبکه بزرگ تعاونیهای روستایی سهم بسزایی در اقتصاد کلان کشور از طریق تولید با کیفیت تر و بیشتر ، ایجاد اشتغال ، درآمد ، کاهش بیکاری ، ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و ... داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید