Iranian Agriculture News Agency

اطلاعیه سازمان هواشناسی:

تهران خنک‌ و شمال بارانی می‌شود

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی از کاهش نسبی دمای تهران و سواحل دریای خزر خبر داد.

تهران خنک‌ و شمال بارانی می‌شود

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان هواشناسی،  هوای تهران بعد از کاهش نسبی دما با وزش‌های سنگین باد و افزایش نسبی ذرات معلق در هوا روبه‌رو می‌شود.

براساس آخرین اطلاعیه این سازمان، پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان می‌دهد که افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی را شاهد خواهیم بود و در برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب‌شرقی -جنوبی انتظار می‌رود. 

بنابراین گزارش، این شرایط جوی تا پایان امروز هم ادامه خواهد داشت و وزش باد به ویژه در بعد ازظهر امروز (جمعه) پیش‌بینی می‌شود به طوریکه در برخی ساعات سبب افزایش موقتی غلظت ذرات معلق خواهد شد. دمای هوا در پایتخت از امروز کاهش نسبی دارد. البته کیفیت هوای تهران هم اکنون با شاخص میانگین ۸۷ در شرایط سالم قرار دارد.همچنین در نقشه‌های هواشناسی نشان میدهد که در نوار شرقی کشور وزش باد و گرد و خاک در جریان است و دمای هوا در سواحل دریای خزر کاهش می‌یابد.

بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی در بیشتر مناطق کشور تا روز یکشنبه (۱۱ شهریور) آسمانی آفتابی و جوی پایدار در کشور خواهیم داشت. همچنین روز شنبه (۱۰ شهریور) غرب کشور و سواحل دریای خزر کاهش نسبی دما خواهند داشت و طی سه روز آینده وزش باد و گرد و خاک در نوار شرقی کشور و در منطقه زابل طوفان گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

بنابراین پیش‌بینی‌ها آسمان تهران امروز صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد دارد و روز شنبه (۱۰ شهریور) هم هوا صاف، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید