Iranian Agriculture News Agency

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

اگر کشاورزی به خوبی تصویر شده بود، بیکاری نداشتیم

به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بخش کشاورزی در کشور ظرفیت بالایی برای اشتغال دارد ولی اقبال دانشجویان به برخی از رشته های کشاورزی کمتر شده است.

اگر کشاورزی به خوبی تصویر شده بود، بیکاری نداشتیم
به گزارش ایانا، مطابق برنامه‌ریزی‌های کابینه هریک از وزرا در هفته‌ی گذشته با حضور در طرح‌ها و پروژه‌ها و نهادهای زیر نظر خود، به بررسی شرایط پرداختند و تصویری از برنامه‌های آینده ارایه کردند. در آخرین روز هفته دولت، هم منصورغلامی، در ادامه سفر خود به استان خراسان شمالی در مجتمع آموزش عالی شیروان با ابیان این مطلب و  تاکید بر اینکه باید طرح برنامه راهبردی، جامع و پروژه های جدید برای حل مسائل و مشکلات را تدوین کرد، گفت: هم اکنون ارتباط با جامعه و صنعت به صورت جدی در حال پیگیری است که در حوزه کشاوزی هم باید این اتفاق بیفتد و مراکز رشد این حوزه سریعاً راه اندازی شوند.
به گفته او، در صورت تعریف رشته های جدید و چهره مناسب از کشاورزی، جاذبه ای برای این رشته ایجاد می شود که این امر نیازمند توجه بیشتر به این حوزه است چرا که برخی از داوطلبان تنها برای اشتغال در رشته های دیگر تحصیل می کنند.: با توجه به شرایط اشتغال امروز باید دانشجویان را با کارگاه های تخصصی آشنا کرده و علم و تخصص جدید به آنان آموزش داد.
غلامی ادامه داد: انتظار می رود با توجه به ظرفیت های جدیدی که در مجتمع های آموزش عالی فراهم شده، مسئولان به دنبال فراهم کردن اعتبار و جاذبه به کمک مجموعه های دانشگاهی بیایند و ضرورت دارد استان ها از شرایط فعلی دانشگاه ها حمایت کنند.
او که استان‌های نمونه‌ی کشاورزی را یکی از بهترین نقاط ترویج این تفکر داشت، ابراز امیدواری کرد که به‌زودی با گسترش رشته‌های کشاورزی و در آمیختگی آن با علم‌های نوین و روز، شکل جدید از اشتغال و زندگی را در ایران پایه‌ گذاری کنیم.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید