Iranian Agriculture News Agency

/گزارشی از اولین نمایشگاه دوچرخه شهری در تهران/

برای تهرانی سبز، رویاهایتان را واقعی کنید!

شهرداری تهران، تلاش کرده با برپایی اولین نمایشگاه دوچرخه‌های شهری و صنایع وابسته، انگیزه‌ای در پایتخت‌نشینان ایجاد کند تا به‌جای اعتراض نسبت به وضعیت آلودگی هوا و نابودی محیط‌زیست، خودشان به‌دنبال رویای هوای پاک تهران بروند و پایتخت رویایی سبزی را برای فرزندانشان بسازند.

برای تهرانی سبز، رویاهایتان را واقعی کنید!

شاید فکر کردن به اینکه در خیابان‌های شهر راه بروید و ناگهان پروانه‌ای نارنجی بر روی شانه‌تان بنشیند بیشتر شبیه کارتون‌های زمان کودکی و یا رویاهای دست‌نیافتنی باشد. اما بد نیست کمی مکث و به این فکر کنید که اگر قرار بود رویایتان را واقعی کنید چقدر باید تلاش می‌کردید و چه راه‌هایی را می‌رفتید؟!

بد نیست بدانید که این‌‌روزها گروهی عاشق محیط‌زیست برای بخش کوچکی از این رویای سبز شما فکر کرده‌اند و با همان پروانه‌های نارنجی تصویری قشنگ از آن دنیای خلاقانه ایجاد کرده‌اند.

هوای سالم و خیابان‌هایی کم‌ترافیک در پایتخت پر از جمعیت تهران، همان بخش کوچک رویای سبز شماست، این تصویر این‌روزها در محل دائمی نمایشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقعی شده است. دوچرخه‌های رنگارنگ و متنوعی کنار هم چیده شده‌اند تا به شما نشان دهند که خیلی ساده می‌توانید تهران را از شهری خاکستری به سرزمینی سبز و زیبا تبدیل کنید.

سه‌شنبه‌ای که گذاشت می‌توانست یکی از روزهای تقویم کمپین «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» باشد، همه‌چی برنامه‌ریزی شده بود که از این پس کمتر اثری از ماخودروهای به‌هم گره خورده در ترافیک ببنیم. برای همین اولین نمایشگاه دوچرخه‌های شهری هم با حضور فرمانده انتظامی تهران بزرگ و شهردار پایتخت در روز سه‌شنبه افتتاح شد.

سالنی نه‌چندان بزرگ در این محل پر از دوچرخه‌هایی است که هر یک داستانی زیبا را برای تهران و مردمان شهر در نظر دارند. یکی برقی است و بدون اینکه راکب را خسته کند، شما را به مقصد می‌رساند. دیگری سبز و ساده است برای اینکه خیابان‌های شلوغ و مسطح شهر را طی کنید و در مقصد، دوچرخه‌ی سبزتان را به پارکینگ بسپارید.

اما میهمان ویژه‌ی این نمایشگاه همان پروانه‌های نارنجی رویای شما هستند. «بیدود» نشان دوچرخه‌هایی است که به‌زودی با سیستم اشتراک‌گذاری آن‌لاین و به سادگی از طریق یک اپلیکشین در دسترس قرار می‌گیرند. غرفه‌ای بزرگ در میانه‌ی این نمایشگاه پر است از خوشگل‌های نارنجی که با یک کیت ساده و کوچک شما را به دنیای تکنولوژی متصل و بعد هم از همه‌ی سختی‌های ترافیک و سیاهی‌های آلودگی رها می‌کند.

الگو خارجی است، اما تلاش بخش خصوصی و با حمایت شهرداری تهران، آن را بومی کرده تا کم‌کم قدم‌هایی برای نجات تهران از غول ترسناک آلودگی برداشته شود.

نمایشگاه پر است از تکه‌های آرزوهایی که هر کدام روزی دست‌نیافتنی بودند و کم‌کم به واقعیت نزدیک شدند، در غرفه‌های رنگی و زیبای نمایشگاه می‌توانید دوچرخه‌های شخصی‌تان را هم انتخاب کنید. سوار بر سه‌چرخه‌های خانوادگی شوید و برای رفتن به خیابان‌های صاف تهران تصویرسازی کنید. سوار بر دوچرخه‌‌های خوش‌رنگ برقی کمی با جزییات شارژ و فعالیت آن آشنا شوید، شاید انگیزه‌ای شد که این‌بار برای خرید این دوچرخه‌ سرمایه‌گذاری کنید. 

به‌جای کالسکه‌سواری با اسب‌ها، این‌بار سرنشین کالسکه‌ی دوچرخه‌ای شوید و با آن عکس یادگاری بگیرید. خیلی ساده و در این محیط خوش‌رنگ و دیدنی به غرفه‌ی کودک سر بزنید و فردای سبز و پر از زیبایی را برای فرزندتان بسازید.

شک نکنید؛ فرزندتان هم به دنبال پروانه‌های رنگی است تا در همان تصویر قشنگش از فردای سبز تهران نقاشی‌اش کند.

رویاهایتان را واقعی کنید و سری به دنیای پر هیجان دوچرخه‌ها در اولین نمایشگاه دوچرخه شهری بزنید و کمی از صدای بوق و هوای داغ خیابان‌های پر از خودرو فاصله بگیرید. شاید این‌بار به‌جای «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» شما کمپینی برای «هفته‌های دوچرخه‌سواری»  راه انداختید!

 

گزارش: سارا عودی زارع

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید