Iranian Agriculture News Agency

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی:

توقیف خودروهایی که از شانه خاکی جاده‌ها تردد کنند

ترافیک بسیار سنگین در جاده‌های شمالی، مشهد و قم

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: پلیس در تعطیلات پیش‌رو با رانندگان متخلف حادثه‌‌ساز و همچنین افرادی که با سبقت از شانه خاکی راه استرس را بر دیگران عارض کنند به طور جدی برخورد می کند.

توقیف خودروهایی که از شانه خاکی جاده‌ها تردد کنند
به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار تقی مهری با اعلام این خبر آخرین وضعیت ترافیکی محورها در آستانه تعطیلات عید غدیر خم را تشریح کرد و گفت:  در حال حاضر با افزایش تردد هموطنان در سطح معابر به خصوص در محورهای منتهی به شمال، مشهد، قم و شیراز مواجه هستیم.

او  از افزایش ترددها از بعدازظهر چهارشنبه خبر داد و گفت: از شب گذشته در جاده هراز در محدوده پلور تا گزنک - در محدوده‌ای ۲۰ کیلومتری -تردد سنگین خودروها به سمت شمال را داشتیم؛ همچنین در محدوده سه راهی چلاو نیز ترافیک نیمه‌سنگین گزارش شده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اعمال محدودیت در محور کرج – چالوس، گفت:  از ساعت ۱۴ چهارشنبه، تردد خودروها از مرزن‌آباد به سمت کرج ممنوع شده و این محور در ادامه یک‌طرفه است، این محدودیت تا ساعت ۲ بامداد ادامه دارد.

سردار مهری به هم‌وطنان توصیه کرد: با توجه به حجم کم معابر و افزایش ترددها و عدم گنجایش معابر،‌ نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اهتمام داشته باشند؛ از سرعت و سبقت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی که منجر به واژگونی خودرو می‌شود اجتناب کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به آمار تصادفات تابستان امسال ، گفت: ۳۵ درصد از تصادفات منجر به فوت در این مدت به علت سرعت و سبقت غیرمجاز بوده؛ همچنین ۳۸ درصد از تصادفات فوتی به علت عدم توجه به جلو، خستگی و خواب‌آلودگی رخ داده است.

این مقام ارشد انتظامی اعلام کرد: مأموران پلیس راهور  با رانندگانی که اقدام به انجام تخلفات حادثه‌ساز از جمله سرعت و سبقت غیرمجاز کرده، همچنین افرادی که بخواهند با سبقت از شانه خاکی راه استرس را بر دیگر رانندگان تحمیل کنند، برخورد جدی خواهند کرد.

سردار مهری با بیان اینکه تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی برای خدمت به مردم و ایجاد ایمنی در جاده‌ها حضور فعال دارند، گفت: ۶۶ درصد از تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها به وقوع می‌پیوندد و باید گفت این محدوده منطقه خطر به شمار می‌آید بنابراین رانندگان باید دقت بیشتری را لحاظ کنند

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید