Iranian Agriculture News Agency

فرمانده انتظامی تهران در گفت و گوی اختصاصی با ایانا:

ممکن است به‌زودی قوانین حمل‌ونقل تغییر کند

با ورود دوچرخه‌ها به شهر، پلیس همانند دیگر وسایل نقلیه قانون را اجرا می‌کند

صبح روز گذشته و با آغاز به کار نمایشگاه دوچرخه شهری از پلیس دوچرخه سوار در تهران رونمایی شد. به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیروی پلیس دوچرخه سوار در تهران حاصل همکاری پلیس تهران، شهرداری و بخش خصوصی در راستای حل معضل آلودگی در پایتخت است.

ممکن است به‌زودی قوانین حمل‌ونقل تغییر کند

به گزارش گروه اجتماعی ایانا آنطور که پلیس اعلام کرده قرار است از این پس دوچرخه سواری در تهران با ضوابطی خاص نسبت به گذشته انجام شود. سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه این اولین نمایشگاه تخصصی دوچرخه، در پاسخ به سوال خبرنگار اجتماعی ایانا مبی بر اینکه برخورد قانونی با تخلف دوچرخه سواران در شهر تهران چگونه خواهد بود گفت: تاکنون قوانین خاصی مخصوص به دوچرخه سواران تدوین نشده است. اما از آنجایی ک از این پس دوچرخه وسیله نقلیه به حساب خواهد آمد در اتفاقاتی مانند تصادف مقصر شناسایی خواهد شد و مانند دیگر وسایل نقلیه اعمال قانون خواهد شد. راکبان دوچرخه باید از یک گواهی آموزشی برای سوار شدن به دوچرخه استفاده کنند و در صورت نداشتن این گواهی متخلف به  حساب خواهند آمد.

مسئولان برگزاری نمایشگاه اما وعده داده‌اند که یکی از گروه های هدف آنها برای اجرای طرح دوچرخه اشتراکی در شهر تهران دانش آموزان خواهند بود. با این حال اگر شرایط اخذ گواهی آموزشی که فرمانده انتظامی تهران از آن سخن می‌گوید مانند گواهینامه رانندگی باشد در عمل این گروه هدف از حضور در طرح منع خواهند شد.

سردار محمد رضا مهماندار رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پاسخ به خبرنگار ایانا در این مورد گفت: این گواهی آموزشی شرایط گواهینامه رانندگی دیگر وسایل نقلیه را ندارد و از این جهت دریافت آن برای سنین مختلف منع قانونی ندارد. به این دلیل که تاکنون قانونی برای اخذ گواهینامه دوچرخه تدوین نشده نمی‌توانیم استفاده از آن را منوط به داشتن گواهینامه حرفه‌ای کنیم.

 او با اشاره به احتمال فراگیری این طرح در کل کشور گفت: در صورتی که در این مورد احساس نیاز کنیم در آینده قوانین دوچرخه سواری را جامع‌تر خواهیم کرد تا در برخورد قانونی با تخلفات هم مشکلی وجود نداشته باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ  در ادامه گفت: پلیس‌های دوچرخه سوار در آینده توسعه پیدا خواهند کرد و در دیگر مناطق شهر نیز فعالیت خواهند داشت.ماموران پلیس دوچرخه سوار مانند دیگر ماموران پلیس راهور امکان جریمه و برخورد با تخلفات را نیز خواهند داشت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید