Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش‌وپرورش:

آگاهی دختران روستایی را افزایش دادیم

مدیرکل دفتر امور زنان وزارت آموزش‌وپرورش در نمایشگاه دستاوردها و عملکرد وزارت آموزش‌وپرورش در دولت دوازدهم با اشاره به فعالیت‌های این دفتر؛ آموزش حقوق دختران، بررسی نقش و سیمای زن در کتب دوره ابتدایی و غربال‌گری زنان فرهنگی در بیماری‌های خاص و برنامه‌های متنوع دیگری را به‌عنوان دستاوردهای این دفتر در یک سال گذشته معرفی کرد.

 آگاهی دختران روستایی را افزایش دادیم
به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرروش، فرحناز مینایی با اعلام این مطلب گفت:  در حال تدوین کتاب آموزش حقوق شهروندی به دختران هستیم و امسال این آموزش را برای آن‌ها خواهیم داشت و در حوزه غربالگری زنان فرهنگی‌ با وزارت بهداشت مکاتباتی انجام دادیم تا تحت غربال بیماری‌های خاص زنان قرار بگیرند.

به گفته او، یک‌میلیون کارمند زن در کشور داریم که ۵۰۰هزار نفر آن‌ها در آموزش‌وپرورش قرار دارند. باسوادترین قشر زنان کارمند در آموزش‌وپرورش هستند و 6.5 میلیون دانش‌آموز دخترداریم که باید برای آن‌ها سیاست‌گذاری کنیم.

او بابیان اینکه در بخش آموزش بهداشت دختران ورود می‌کنیم و تمرکز ما بیشتر بر مناطق محروم است گفت: افزایش سطح آگاهی دختران در سطح بهداشتی را دنبال می‌کنیم.

مینایی پور درباره طرح بشری نیز گفت: طرح بشری که به آموزش حقوق دختران و تهیه بسته‌های بهداشتی برمی‌گردد در حال اجراست. سال قبل این طرح در پایه هفتم انجام شد که در سال جدید آموزش‌ها را در پایه ششم خواهیم داشت.

مدیرکل امور زنان وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخ به پرسشی درباره استتار و سرپوشیده کردن حیاط مدارس دخترانه گفت: سال‌های قبل در تعدادی مدارس این استتار انجام شد اما چون با بلندمرتبه‌سازی ساختمان‌ها روبرو بودیم و ساختمان‌های اطراف به حیاط مدرسه اشراف داشتند این امر میسر نشد و این طرح ادامه نیافت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید