Iranian Agriculture News Agency

معاونت آموزش ابتدایی

ممکن است ساعت شروع مدارس تغییر کند

معاونت آموزش ابتدایی از امکان تغییر ساعت شروع کار مدارس ابتدایی خبر داد

ممکن است ساعت شروع مدارس تغییر کند
به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش رضوان حکیم زاده با اعلام این خبر  درباره تغییر ساعت آموزشی برای دانش آموزان دوره ابتدایی گفت: آموزش و پرورش برای حفظ شادابی در دانش‌آموزان اقدامات متعددی نظیر برنامه‌های آموزشی در بستر هنر، ادبیات و بازی را مورد توجه قرار داده است و بیشترین تمرکز بر برنامه‌های مربوط به تربیت بدنی و پرورشی بوده اما تغییر ساعت آموزشی موضوعی است که باید بیشتر آن را بررسی کنیم.

به گفته او، زمان شروع مدرسه موضوعی سراسری بوده و به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله اینکه برای خانواده‌های شاغل تغییر ساعت آموزشی دانش آموزان مشکل ساز خواهد بود.

حکیم‌زاده با اشاره به اینکه انعطاف پذیری در ساعت شروع مدارس برای دانش آموزان با نیازهای ویژه اکنون اجرایی می‌شود گفت: اجرای این طرح در تمامی مدارس کشور نیازمند بررسی‌های بیشتری است که باید آنها را مورد توجه قرار دهیم.

معاون آموزش ابتدایی ادامه داد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم باید ساعت آموزشی مصوب در شورای عالی آموزش و پرورش داریم که نباید این موضوع خدشه دار شود بنابراین برنامه‌ریزی برای تغییر ساعت آموزشی نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

حکیم زاده تاکید کرد: چنانچه سیاست مدرسه محوری در نظام آموزشی حکم‌فرما شود تصمیم‌گیری برای مواردی همچون تغییر ساعت آموزشی راحتتر خواهد بود چرا که هر مدرسه متناسب با شرایط دانش آموزان تصمیم‌گیری می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی در باره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای خانواده‌ها و دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: پیش‌بینی کردیم که امسال یک میلیون و 438 هزار نوآموز کلاس اولی داشته باشیم که این پایه اقتضائات خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: نو آموزان بدو ورود به دبستانی که پیش از این سابقه دوره پیش‌دبستانی داشته باشند زودتر از همکلاسی‌های خود با شرایط مدرسه سازگار می‌شوند همچنین برای خانواده‌های آنها هم شرایط شروع سال تحصیلی راحتتر خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی با اشاره به اینکه دوره پیش دبستانی نقش موثری در کیفیت عملکرد دانش آموزان دارد، گفت: با توجه به سیاست‌گذاری‌ها در نظر داریم تا دوره پیش دبستانی یکی از دوره‌های اصلی نظام آموزشی محسوب شود چرا که طبق تحقیقات انجام شده دانش آموزانی که سابقه پیش دبستانی دارند آمادگی یادگیری در آنها بیشتر و نرخ تکرار پایه برای آنها کاسته شده است.

حکیم زاده به طرح معماران خشت اول اشاره کرد و گفت: در این دوره معلمان پایه اول و خانواده‌های دانش آموزان در جمعی دوستانه با هم تعامل دارند.

وی اظهار کرد: مطابق معمول هر سال جشن غنچه‌ها وشکوفه‌ها برای نوآموزان پیش دبستانی و نوآموزان بدو ورود به دبستان و روز 31 شهریور ماه در نظر گرفته می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی گفت: با توجه به اقتضائات زمانی و آغاز ماه محرم برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این مراسم متناسب با حال و هوای فرهنگی و دینی خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید