Iranian Agriculture News Agency

سخنگوی کمیسیون آموزش در گفت و گو با ایانا:

تغذیه رایگان مدارس اولویت ندارد

اگرچه مبارزه با سوء تغذیه یکی از اهداف اصلی طرح تغذیه رایگان در مدارس بوده اما همزمان با گسترش حاشیه‌نشینی و افزایش قیمت مواد غذایی سهم دانش‌آموزان از بودجه حذف شده است.

تغذیه رایگان مدارس اولویت ندارد

تغذیه رایگان در ایران از غذای گرم و میوه شروع شد با شیر و قرص آهن ادامه پیدا کرد و حالا در سکوت به پایان خود رسیده است زیرا وزارت آموزش و پرورش بودجه ندارد و کمیسیون آموزش مجلس عزم پیگیری.

سید حمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش، درباره سرانجام این طرح به خبرنگار اجتماعی ایانا گفت: «گزارشی به کمیسیون آموزش ارائه نشده است تا بر مبنای آن اولویت‌های خود را تغییر دهیم. زیرا برنامه‌های کمیسیون یا براساس تقاضاهای دولت یا گزارش‌های نمایندگان از حوزه‌های انتخابی خود تعیین می‌شود.»

چه نمایندگان مجلس به حوزه‌های انتخابی خود و حاشیه‌ها و مناطق محروم آن سر زده باشند و چه در پایتخت و خانه‌هایشان مانده باشند، براساس اعلام معاون سازمان بهزیستی جمعیت حاشیه‌نشین ایران به 19 میلیون رسیده است. کسی نمی‌داند از این جمعیت چه تعداد دانش‌آموز هستند اما اطمینان وجود دارد که آن‌ها با فقر و سوء تغذیه دست به گریبان هستند.

رفع فقر و تامین سلامتی دانش‌آموزان اگرچه تعهدی جدی به حساب می‌آید اما مجلسی‌ها تصمیم گرفته‌اند تا چشم‌های خود را بر حذف این بودجه ببیند. آن‌چنان که سخنگوی کمیسیون آموزش نیز به ایانا گفت: «تگناها و محدودیت‌های وزارت آموزش و پرورش را می‌دانیم و به همین خاطر فعلا این طرح در دستور کار کمیسیون نیست.»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید