Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره سلامت کرمان در گفت‌و‌گو با ایانا:

با طرح نماد، دانش‌آموزان حمایت روانی شدند

چند روز پیش بود که رییس سازمان امور اجتماعی کشور از اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در برخی از مدارس کشور خبر داد. آنطور که او خبر داده این طرح در 100 مدرسه از 6 استان کشور اجرا شده و قرار است در سال 97 هم این روند ادامه پیدا کند. کرمان یکی از استان‌هایی است که در دور اول اجرای این طرح قرار گرفته است. رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش استان کرمان نسبت به اجرای طرح نماد در این استان خوش بین است و می گوید اگر در عمومی کردن طرح عجله نشود طرح نماد می تواند موفقیت‌آمیز باشد.

با طرح نماد، دانش‌آموزان حمایت روانی شدند

به گزارش گروه اجتماعی ایانا عباس کاربخش که یکی از متولیان اجرای طرح نماد در استان کرمان است بر این باور است که این طرح باید به آرامی پیش برود و تنها در این صورت است که موفقیت آمیز خواهد بود. او به خبرنگار اجتماعی ایانا می‌گوید: استان کرمان یکی از استان هایی بود که از سوی وزارت آموزش و پرورش برای اجرای پایلوت این طرح انتخاب شد. ما سال گذشته در ۱۲ مدرسه کرمان و چند مدرسه در شهرستان بم این طرح را اجرایی کردیم . هدف بعدی ما در استان کرمان شهرستان راور است که طبق بررسیهای ما مکان مناسبی برای اجرای این طرح خواهد بود.

او درباره مهمترین دغدغه‌ها در اجرای این طرح می‌گوید: مهمترین مساله ما در این اجرای طرح نماد کمبود نیروی انسانی آموزش دیده در این زمینه است. یکی از مشکلات ما نداشتن مددکار اجتماعی است که در مدارس برای اموزش به کمک ما بیاید.

آنطور که کاربخش می گوید: یکی از مهمترین ویژگیهای این طرح همکاری چند دستگاه با وزارت آموزش و پرورش است.

او در این مورد توضیح می‌‌دهد: ابتدا ما کار را برای شناسایی مکان و غربالگری با معاونت پیشگری از وقوع جرم قوه قضایی آغاز می‌کنیم. پس از انجام غربالگری دستگاه‌هایی مانند بهزیستی، کمیته امداد، و ... به کمک ما می‌آیند و بسته‌های حمایتی را در اختیار افراد قرار می‌دهند.

به گفته رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش استان کرمان در بخش‌هایی که موراد اورژانسی وجود داشته اداره آموزش و پرورش بدون گذراندن سلسله مراتب برخی از دانش آموزان را برای انجام کارهای حمایتی به بهزیستی معرفی کرده است.

کاربخش می‌گوید: یکی از ویژگی‌های مهم این طرح این است که دائما در حال ویرایش و بروزرسانی است. بهتر است مسئولان برای اجرا و فراگیری این طرح عجله نکنند و بگذارند طرح به آرامی اما با دربرگیری تمامی جوانب انجام شود.  

کاربخش در پایان این را هم اضافه می‌کند که به نتیجه رسیدن این طرح نیاز به اعتبار دارد. یکی از مهمترین موضوعات در اجرای درست نماد استفاده از نیروی انسانی متخصص است موضوعی که در اجرای فاز اول این طرح توجه چندانی به آن نشده است. 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید