Iranian Agriculture News Agency

رئیس شورای شهر تهران:

نگاه‌های افراطی مانع رشد گردشگری است

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از نحوه برخورد با آسیب‌های اجتماعی، راه حل را در توجه به «توزیع ثروت» و نه صرف «تولید ثروت» عنوان کرد.

نگاه‌های افراطی مانع رشد گردشگری است

به گزارش گروه اجتماعی ایانا، رئیس شورای شهر تهران در نشست «مدیریت شهری و آسیب‌های اجتماعی» گفت: «گردشگری می‌تواند 30 درصد از اقتصاد کشور را تامین کند، اما امروز این بخش اصلا فعال نیست.»

محسن هاشمی درباره موانع پیش‌روی توسعه گردشگری گفت: «برخی سیاست‌ها و نظرات افراطی به بهانه حفظ ارزش‌های نظام و انقلاب مانع رشد این بخش شده‌اند. نتیجه این نگاه از بین رفتن ظرفیت‌های اشتغال‌زایی و افزایش روز افزون آسیب‌های اجتماعی است.»

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به افزایش آسیب‌های اجتماعی گفت: «آسیب‌های اجتماعی مانند بهمنی است که هر لحظه صدای آن بیشتر می‌شود و باید با آن عاقلانه برخورد کرد.»

هاشمی با بیان اینکه حل آسیب‌های اجتماعی به سیاست‌گذاری‌هایی نیاز دارد که بالاتر از سطح اختیارات مدیریت شهری است، گفت: «اگر سیاست‌ها از ابتدا درست تنظیم نشوند، منجر به تولید فقر می شوند و در این وضعیت فعالیت‌های روبنایی برای حل مشکل آسیب‌های اجتماعی راه به جایی نمی‌برد.»

وی همچنین افزود: «یکی از دهک‌های درآمدی جامعه زیر خط فقر است و مشکلات مالی اخیر نیز وضعیت را بدتر کرده است. برای تحقق عدالت باید ثروت را توزیع کنیم  و به شکلی عمل کنیم که از ابتدا تولید فقر نشود.»

نماینده مردم تهران در شورای شهر درباره اقدامات صورت گرفته، گفت: «مهم‌ترین درسی که از تجربیات گذشته در حوزه آسیب‌های اجتماعی گرفته‌ایم، این است که راه حل های ضربتی کمیته امداد و سازمان بهزیستی نمی‌تواند آسیب های اجتماعی را کنترل کند. زیرا منبع تولید فقر ما قدرتی بیش از این طرح‌ها دارد.»

 وی بیان اینکه اقدامات زیربنایی باید جایگزین اقدامات ضربتی شود، گفت: «باید در سطح کلان به دنبال ایجاد اشتغال باشیم و نقدینگی را به سمت ایجاد اشتغال سوق دهیم. ضرورت اشتغال‌زایی نیز ایجاد امنیت مالی است اما در وضعیت کنونی با یک جمله افراطی، سرمایه‌گذاری‌ها از بین می‌رود.»

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید