Iranian Agriculture News Agency

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌و‌گو با ایانا:

فرار مالیاتی پزشکان به مجلس مربوط نمی‌شود

سازمان نظام پزشکی و امور مالیاتی وظیفه پیگیری دارند

مدتی است که در فضای مجازی کمپینی علیه پزشکانی که از دستگاه کارت‌خوان در مطب‌های خود استفاده نمی‌کنند و با این کار قصد فرار از دادن مالیات را دارند به راه افتاده است. کمپینی که مردم در آن نام این پزشکان را به همراه تخصصشان علنی می‌کنند تا شاید این نقض قانون از سوی مراجع قانونی پیگیری شود. با این حال محمد نعیم امینی فرد نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس این فرار مالیاتی آنقدر زیاد نیست که نیاز باشد مجلس درباره آن قانونی وضع کند. بهتر است موضوع را نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی پیگیری کنند.

فرار مالیاتی پزشکان به مجلس مربوط نمی‌شود

امینی‌فرد نماینده مردم ایرانشهر در مجلس و و نایب رئیس کمیسیون بهداشت درباره فرار مالیات برخی از پزشکان و اقداماتی که مجلس تاکنون در این باره انجام داد است به خبرنگار اجتماعی ایانا گفت: این موضوع تاکنون به کمسیون بهداشت منتقل نشده است تا تصمیمی برای آن گرفته شود. آنطور که سازمان امور مالیاتی گزارش داده است پزشکان جزو آن دسته از صنوفی هستند که بیشترین مالیات را پرداخت می‌کنند.

امینی فرد معتقد است تعداد پزشکانی که برای فرار مالیاتی در مطب‌ها از دستگاه کارتخوان استفاده نمی‌کنند بسیار اندک است. اما گزارشات مردمی در فضای مجازی خلاف این ادعا را نشان می‌دهد. آنطور که رصد هشتگ #فرار_مالیاتی_پزشکان در توییتر نشان می‌دهد کاربران می‌گویند در چند ماه اخیر به هر پزشک متخصصی که مراجعه کرده‌اند به صورت نقدی حق ویزیت را پرداخت کرده‌اند. این درحالی است که به گفته تعدادی از کاربران برخی از پزشکان متخصص ویزیتی بسیار بیشتر از مبلغ تعیین شده از بیمارن دریافت می‌کنند.

امینی‌فرد اما بازهم معتقد است این مشکل درون سازمانی است و وزارت بهداشت و امور مالیاتی باید آن را حل کنند: سازمان نظام پزشکی در این باره اختیارات کاملی دارد و اگر تصمیم داشته باش شفاف عمل کند باید بتواند این مشکل را حل کند. اینکه مطب‌های پزشکان باید دستگاه کارتخوان داشته باشد جزئی از حقوق شهروندی است و نیازی نیست مجلس روی آن بحثی داشته باشد.

او تاکید می‌کند که سازمان نظام پزشکی و سازمان امور مالیاتی باید تلاش خود را در این زمینه انجام دهند و شفافیت بیشتری در برخورد با این موضوع داشته باشند تا آن درصدی هم که تلاش می کنند از این طریق از دادن مالیات بر درآمد خود فرار کنند شناسایی شوند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید