Iranian Agriculture News Agency

فردا شب آسمان ایران شهاب باران می‌شود

شامگاه و بامداد روزهای 21 و 22 مرداد ماه جاری آسمان میزبان بارش‌های شهابی است که در این شب‌ها به دلیل کم‌بودن درخشندگی ماه، رصدگران می‌توانند در مناطق به دور از آلودگی نوری شهرها این پدیده زیبای نجومی را به نظاره بنشینند.

فردا شب آسمان ایران شهاب باران می‌شود

به گزار ش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انجمن نجوم ایران، بارش شهابی برساوشی یکی از معروف‌ترین بارش‌های شهابی است که همه ساله در روزهای 21 و 22 مردادماه به اوج بارش می‌رسد. 

بنابراین گزارش و به اعتقاد فعالان حوزه نجوم با توجه به وضعیت خوب رصدی و نبود ماه در آسمان، شهاب‌های این بارش در سال جاری را به راحتی می‌توانید رصد کنید.

خسرو جعفری‌زاده، فعال حوزه نجوم با اشاره به بارش شهابی برساوشی، گفت: این بارش یکی از معروف‌ترین بارش‌های شهابیاست.

او با بیان اینکه در میان بارش‌های شهابی، بارش شهابی برساوشی بیشترین شهاب باران را دارد، اظهار کرد: این بارش که دارای شهاب‌های پرنوری است از 22 تیر تا 4 شهریور فعال است، ولی اوج آن در روزهای یکشنبه 21 و دوشنبه 22 مرداد ماه است.

جعفری‌زاده با اشاره به نحوه رصد این بارش شهابی، خاطر نشان کرد: برای مشاهده و رصد این بارش شهابی نیاز به آسمان تاریک است و در شهرها به دلیل وجود آلودگی نوری علی‌رغم آنکه بارش شهابی برساوشی دارای شهاب‌های پرنوری است، شهاب زیادی مشاهده نمی‌شود.

این فعال حوزه نجوم، بهترین مکان برای مشاهده بارش شهابی را در مناطق به دور از شهرها دانست و یادآور شد: در این شرایط می‌توان تعداد زیادی شهاب را در یک ساعت مشاهده کرد.

وی با تاکید بر اینکه این بارش شهابی در همه آسمان شامگاهی پخش است، ادامه داد: کانون این بارش از ساعت 23 شامگاه یکشنبه 21 مرداد از سمت شمال شرقی کشور طلوع می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید