Iranian Agriculture News Agency

/گزارش دیدار رییس سازمان عشایری از استان البرز/

ارائه تسهیلات گردشگری به عشایر برای توسعه بوم‌گردی

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: اجرای آیین‌نامه ساماندهی عشایر بخش بزرگی از موانع و معضلات عشایر را حل می‌کند از این‌رو ضرورت دارد که با اهتمام ویژه‌ای دنبال شود.

ارائه تسهیلات گردشگری به عشایر برای توسعه بوم‌گردی

به گزارش ایانا کرمعلی قندالی در جلسه شورای عشایر استان البرز که در منطقه آزادبر چالوس برگزار شد، با بیان اینکه تشکیل شورای عشایری از مصوبات ارزشمند شورای عالی انقلاب است، افزود: با حسن نظر مسئولان و مدیران مربوطه اگر چند اقدام بزرگ قانونی و ساختاری مصوب و اجرایی شود بسیاری از موانع و مشکلات عشایر حل خواهد شد. جامعه عشایری همواره در برهه‌های مختلف، نقش مؤثری در فرهنگ، دفاع و اقتصاد کشور ایفا کرده‌اند.

قندالی گفت: در برنامه ششم توسعه نقش عشایر بسیار پررنگ دیده‌ شده و توجه ویژه ای به این قشر شده است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران تاکید کرد: عشایر برای کشور فرصت محسوب می‌شوند چرا که مصداق بارز اجرای اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شوند.

ارائه تسهیلات گردشگری به عشایر

در این دیدار، استاندار البرز هم با اشاره به اینکه دولت و شخص رییس جمهوری توجه ویژه ای به عشایر دارند، گفت: اقدامات بسیار خوبی در دولت تدبیر و امید در این خصوص برنامه ریزی و اجرا شده است.

بنابر گزارش روابط عمومی سازمان امور عشایری وزارت جهاد و کشاورزی، محمدعلی نجفی در جلسه شورای عشایری استان که با حضور رئیس سازمان امور عشایر ایران در منطقه آزادبر برگزار شد، اظهار داشت: جلسه گذشته شورای عشایری البرز 82 مصوبه داشت که با اهتمام ویژه مسئولان مربوطه بخش زیادی از این مصوبات اجرایی شده است.

نجفی با بیان اینکه حدود پنج هزار نفر در استان البرز زندگی کوچندگی دارند، گفت: برنامهریزیهای صورت گرفته با توجه به جمعیت عشایر استان نیست بلکه اهمیت و جایگاه عشایر نگاه ویژه ای را به این سو معطوف کرده است.

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل منظم و مستمر شورای عشایری استان افزود: این قشر ارزشمند به لحاظ فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی جایگاه خاصی در کشور و به تبع آن استان البرز دارند از این رو درصدد رونق بومگردی، صنایع دستی و سایر امور مربوط به عشایر استان هستیم. اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی باید با ایجاد بازارچه عرضه محصولات عشایر از فرصتی که این قشر تلاشگر مهیا کرده اند بهره برداری کرده و به رونق اقتصادی عشایر کمک کند.

به گفته او، ظرف کمتر از یک سال با جدیت در صدد تشکیل شرکت نمایشگاه های تخصصی دائمی البرز و پایانه صادراتی بودیم که اکنون به نتایج ارزشمندی رسیده ایم، ایجاد بازارچه برای عشایر نیز به همان اندازه اهمیت دارد از این رو به جد پیگیر ایجاد آن خواهیم بود.

نجفی خاطرنشان کرد: استقرار تیم های پزشکی، انتظامی و بهره برداری از نیروهای دامپزشک عشایر و نصب پکیج های خورشیدی از جمله مطالبات عشایر است که باید دستگاه های مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار البرز گفت: دولت با تصویب اعطای تسهیلات ارزان قیمت در صدد رشد و توسعه عشایر است ولی تضمین های درخواستی از سوی بانک ها مانع بزرگی برای بهره مندی از این امتیاز ارزشمند می شود که این امر طی نشستی تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید