Iranian Agriculture News Agency

سامانه انتخاب رشته مجازی کنکور ۹۷ باز شد

سامانه انتخاب رشته مجازی کنکور سراسری ۹۷ برای چهار گروه آزمایشی فعال شد. داوطلبان با «شماره پرونده» و «شماره داوطلبی» می توانند وارد این سامانه شده و کارت اعتباری خریداری کنند.

سامانه انتخاب رشته مجازی کنکور ۹۷ باز شد

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه خبری سازمان سنجش، سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی در «گروه ریاضی و فنی»، «گروه علوم انسانی»، «گروه هنر» و «گروه زبان های خارجی» فعال شده است.

راهنمای انتخاب رشته مجازی «گروه علوم تجربی» از ساعت ۱۴ امروز ۱۴ مرداد ۹۷ منتشر می شود. داوطلبان می توانند با خرید سریال اعتباری از سیستم راهنمای انتخاب رشته مجازی سراسری ۹۷ استفاده کنند.

برای خرید کارت اعتباری به مبلغ ۶ هزار تومان انتخاب رشته مجازی «شماره پرونده» و «شماره داوطلبی» داوطلب که بر روی کارنامه در ج شده مورد نیاز است.

انتخاب رشته اصلی برای انتخاب ۱۵۰ کدرشته برای داوطلبان مجاز کنکور ۹۷ از روز دوشنبه ۱۵ مرداد آغاز می شود و تا شنبه ۲۰ مرداد ادامه دارد.

از تعداد یک میلیون و ۱۲ هزار و ۳۲۷ داوطلب ثبت نام کننده در کنکور ۹۷ تعداد ۹۱۰ هزار و ۷۱۳ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند.

از تعداد ۹۱۰ هزار و ۷۱۳ نفر که در جلسه آزمون حاضر بودند تعداد ۹۱۰ هزار و ۵۶۳ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

ظرفیت پذیرش دانشجو در گروه های آزمایشی پنجگانه آزمون سراسری سال ۹۷ (به جز ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی) در مجموع ۷۶۲ هزار و ۸۳۴ نفر است که از این ظرفیت تعداد ۱۸۰ هزار و ۹۵۹ نفر بر اساس نمره آزمون و سوابق تحصیلی و تعداد ۵۸۱ هزار و ۸۷۵ نفر منحصرا بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش می شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید