Iranian Agriculture News Agency

وزیر بهداشت خبر داد

صرفه‌جویی 100میلیونی با استریل مجدد دستگاه‌ها

وزیر بهداشت، گفت: کمبود دارو همیشه در کشور وجود دارد و ما در بهترین شرایط 30 قلم کمبود دارو داشتیم که اکنون کمبود داروی کشور اندکی بیش از این است و نهایت تلاش خود را می کنیم تا کمبودهای دارویی کشور افزایش پیدا نکند.

صرفه‌جویی 100میلیونی با استریل مجدد دستگاه‌ها

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت، سیدحسن هاشمی همچنین درباره ابلاغ بخشنامه ای مبنی بر استفاده مجدد از برخی لوازم پزشکی برای صرفه جویی در هزینه ها، افزود: چیزی به اسم تجهیزات یکبار مصرف وجود ندارد، برخی شرکت ها تقلب و تخلف کرده اند و شاید افرادی را در سیستم ما و در بیمه ها داشته باشند و اعلام می کنند وسیله ای که در تمام نقاط دنیا چند بار استفاده می شود را یک بار استفاده کنید.
وزیر بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت کاری را انجام می دهد که در آمریکا و اروپا انجام می شود، بنابراین به هیچ وجه نیازی نیست وسیله ای فلزی و یا وسیله ای که می توان چند بار با پیشرفته ترین تجهیزاتی که اکنون در ایران برای استریل کردن، یعنی پلاسما موجود است استفاده کرد را دور انداخت، لذا نباید هزینه نابجا به مردم تحمیل کرد.
هاشمی یادآور شد: زمانی که از تحمیل این هزینه پیشگیری می کنند صدای عده ای بلند می شود، اما این صدای مردمی که از این لوازم استفاده می کنند نیست، بلکه صدای افرادی بوده که منافعشان در یکبار مصرف کردن این لوازم است.
وزیر بهداشت، افزود: دانشگاه های کرمانشاه، کردستان، همدان و ایلام، ظرف یک ماه، نزدیک به 100 میلیون تومان از این طریق صرفه جویی کرده اند. در واقع وسیله ای که فلزی بوده استریل می شود و تمام دنیا این کار را انجام می دهند. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید