Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دفتر نظارت امور درمان وزرات بهداشت خبر داد:

رصد آن‌لاین خطاهای پزشکی از امروز

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزرات بهداشت گفت: ثبت و گزارش وقایع ناخواسته حیاتی با هدف اصلاح فرآیند و جلوگیری از رخداد مجدد صورت می گیرد که بسیاری از دانشگاه ها در این راستا همراه وزارت بهداشت بوده اند.

رصد آن‌لاین خطاهای پزشکی از امروز

به گزارش ایانا به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت، علیرضا عسگری در آیین رونمایی از سامانه ثبت وقایع ناخواسته حیاتی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: درمورد نظام ثبت خطاهای پزشکی (وقایع ناخواسته) گزارش ها باید در 6 ساعت ارائه و ریشه‌یابی علت وقوع در زمان مقرر صورت گیرد. بنابراین در درجه اول گزارش دهی و در درجه بعدی انجام RCA اهمیت دارد.

او خاطرنشان کرد: در این سامانه امکان مشاهده فعالیت هر دانشگاه، تعداد گزارش‌های خطاها و بازدیدهای صورت گرفته توسط مسئولان قابل رویت و پیگیری است. همچنین در این سامانه با امنیت بالا سناریوهایی بینام بارگذاری می شود تا دانشگاه ها با خواندن این موارد و بررسی رویکردهای پیشگیرانه در مجموعه خود از وقوع موارد مشابه جلوگیری کنند.
عسگری همچنین افزود: در بحث تامین دارو و ملزومات پزشکی تاکید این است که مردم به هیچ وجه به بیرون بیمارستان ها فرستاده نشوند و مداخلات نظارتی لازم دراین باره در دستور کار قرار دارد.
به گفته او، در بازه زمانی ده ماهه، حدود 100 هزار تماس با سامانه پاسخگویی 190 درمورد امور درمان برقرارشده که نوع تماس های مردمی متفاوت بوده و شکایات تعرفه ای، بالینی و حتی تقدیر و تشکر از تیم درمانی نیز در آن وجود دارد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید