Iranian Agriculture News Agency

بررسی سلامت دام‌ها در مناطق برای جلوگیری از تب کریمه کنگو

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان شمالی، از کانون های بیماری تب کریمه ی کنگو برای بررسی وضعیت بهداشتی و کنترل بیماری ها پیش از فرا رسیدن عید قربان بازدید کرد.

بررسی سلامت دام‌ها در مناطق برای جلوگیری از تب کریمه کنگو
به گزارش ایانا، احمدی از اکیپ های عملیاتی در روستاهای مجاور کانون بیماری تب کریمه کنگو بازدید کرد.در دیدار با مسئولین خانه بهداشت  روستای اینچه سفلی و دهیار روستای تازه یاب ضمن تشریح علایم، راههای انتقال، کنترل و پیشگیری بیماری از همکاری ایشان و دامداران با اکیپ های سمپاشی شبکه دامپزشکی مانه و سملقان تقدیر و تشکر کرده و آمادگی خود جهت هرگونه خدمات به این مناطق را اعلام نمودند.

به گفته او، در این دیدار با توجه به درپیش بودن عید سعید قربان و کشتار گسترده در این مناطق از مردم خواست تا ضمن همکاری با بازرسین  دامپزشکی از کشتار غیر مجاز و غیر بهداشتی دام خود داری نمایند .

احمدی  سمپاشی بدن دام و اماکن دامی و کشتار مجاز و نگهدار لاشه ها در دمای یخچال به مدت 24 ساعت و استفاده از تجهیزات حفاظتی شخصی از جمله دستکش و ... را از راههای عمده پیشگیری از این بیماری دانست و از دهیاران و مسئولان خانه بهداشت هم از تلاشها و خدمات بی وقفه و مستمر دامپزشکی قدردانی کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان شمالیدر پایان از اکیپ های عملیاتی سمپاشی در منطقه بازدید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید